پنج شنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۷۹۸۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

خرید تضمینی حدود ۳۷ هزار تن چای از چایکاران

رییس سازمان چای کشور گفت: در سال جاری با افزایش 50 درصدی نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک، شاهد انگیزه بیشتر در این بخش بودیم.

علی محرر، امروز، 31 اردیبهشت در هنگام بازدید از کارخانجات چای رودسر و کارخانجات چای لاهیجان، اظهار کرد: تاکنون مقدار ۳۶۹۵۳ تن برگ سبز چای به ارزش ۵۸۹ میلیارد و ۱۶۹ میلیون ریال از چایکاران استان‌های شمالی به ‌صورت تضمینی خریداری شده است که ۸۰ درصد آن درجه یک و ۲۰ درصد آن را برگ سبز درجه دو تشکیل می‌دهد.

محرر، مبلغ خرید برگ سبز چای درجه دو را یک ‌هزار تومان اعلام کرد و گفت: مبلغ خرید چای درجه دو نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از این میزان برگ سبز خریداری شده مقدار ۲۷۴۵۵ تن درجه یک معادل ۷۴ درصد و ۹۴۹۹ تن درجه دو معادل ۲۶ درصد است که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

محرر ادامه داد: امسال بابت خرید هر کیلو برگ سبز درجه یک و دو، ۳۳ درصد سهم کارخانه و ۶۷ درصد سهم دولت از سوی سازمان چای به کشاورزان چایکار پرداخت می‌شود.

وی در این بازدید با بیان اینکه میزان خرید برگ سبز چای نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: به طور میانگین سالانه ۲۵ هزار تن چای در کشور تولید می‌شود. میزان چای خشک تولید شده در حال حاضر مقدار ۸۳۱۵ تن است.

محرر بیان کرد: تعداد کارخانه‌های فعال ۱۴۴ واحد است که با اضافه کردن شعبه‌های خرید، ۱۵۲ کارخانه، کار تولید چای را انجام می‌دهند.

به گزارش ایسنا، در استانهای گیلان و مازندران مجموعا ۶۰ هزار خانوار کشاورز چایکار، ۳۲ هزار هکتار باغات چای و ۱۸۲ واحد چایسازی در زمینه تولید چای سیاه و سبز فعالیت دارند.

(پنج شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۳) ۱۲:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها