سه شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۹
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۷۸۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

سلامت فرآورده‌های گوشتی در کشور با جدیت پیگیری می‌شود

رییس سازمان دامپزشکی گفت: سازمان دامپزشکی چشمه‌ جوشان تامین سلامت مردم است.

 مهدی خلج امروز، در مراسم افتتاح کارخانه فرآورده گوشتی 202 در البرز اظهارکرد: سلامت فرآورده‌های گوشتی ضامن سلامت مردم است چراکه بخش اعظمی از سبد غذایی شهروندان را فرآورده‌های گوشتی پر می‌کند.

وی افزود: سازمان دامپزشکی چشمه جوشان تأمین سلامت مردم است و نظارت دقیقی بر این حوزه دارد و

این سازمان از مراحل اولیه که تولید دام و خوراک دام است نظارت دارد.

وی با تأکید بر وظایف حساس و حاکمیتی و نقش مهم این سازمان در بهداشت دامی، گفت: بهداشت دام، مهم‌ترین مولفه‌ای است که سرمایه عظیم در بخش دام و طیور را حفظ می‌کند و ما باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشیم.

خلج ادامه داد: سازمان دامپزشکی، مرجع صلاحیت‌ دار و نهاد قابل اعتماد در صدور گواهی سلامت دام، فرآورده‌های دامی، نهاده‌های دامی و فرآورده‌های مشتق شده از فرآورده‌های دامی نزد سازمان‌های معتبر جهانی مانند سازمان تجارت جهانی و سازمان بهداشت جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: تولید فرآورده‌های خام دامی سالم مهم‌ترین جهت گیری سازمان دامپزشکی کشور است که برای دستیابی به آن باید تمامی حلقه‌های تولید از آغاز پرورش، استحصال، نگهداری تا پایان تحت نظارت و کنترل قرار گیرد.

وی افزود: سازمان دامپزشکی کشور در حال حاضر مسئولیت نظارت 62هزار واحد مرکز پرورش دام، 23 هزار مرکز طیور، حدود چهارهزار مرکز پرورش آبزیان و 10هزار مرکز تولید خوراک دام و چندین هزار مرکز نگهداری و سردخانه و همچنین بیش از 130 هزار مرکز عرضه فرآورده‌های گوشتی و بیش از 10هزار و 160 منطقه صید آبزیان دارد که در حال حاضر بخش خصوصی کمک شایانی به این سازمان می‌کند.

گفتنی است کارخانه شماره دو فرآورده‌های گوشتی 202 دارای 20هزار مترمربع فضا و تولید بیش از12هزار تن محصول درسال با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

درحال حاضر بیش از 250 نفر در این کارخانه مشغول به کار شدند که در آینده نزدیک این رقم به دو برابر افزایش می‌یابد.

در این کارخانه بیش از 40 نوع محصول از انواع غذاهای آماده، برگرها و سوسیس و کالباس و همچنین مرغ و گوشت قرمز بسته‌بندی شده عرضه می‌شود.

کارخانه شماره یک 202 حدود 35 سال گذشته در منطقه رضوانیه کرج به بهره برداری رسیده که حدود 80 نفر درآن مشغول به کار هستند.

ایسنا

(سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۰۹:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها