دوشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۹
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۴۷۸۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

افزایش قدرت حافظه کوتاه‎مدت با مصرف ماهی

یک کارشناس بخش آبزیان گفت: میزان امگا ۳ موجود در انواع دریایی و پرورشی ماهی چندان تفاوتی با هم ندارد.

غلامحسین اکبری بیان کرد: خیلی از متخصصان، نام «غذای مغز» را به ماهی داده‎اند. تحقیقات مختلف ثابت کرده‎اند حتی مصرف یک وعده ماهی در طول هفته هم می‎تواند باعث افزایش قدرت حافظه کوتاه مدت در به خاطر سپردن کارها شود.

وی اضافه کرد: به همین دلیل مصرف ماهی در دوران میانسالی و پیری، به خصوص به آنهایی که مدام کارهایشان را فراموش می‎کنند، توصیه می‎شود. ضمن اینکه مصرف مداوم ماهی و دریافت ریزمغذی‎های فراوان موجود در گوشت آن به خصوص امگا ۳، تا حد چشمگیری از ابتلا به افسردگی و زوال عقل هم پیشگیری می‎کند.

اکبری ادامه داد: میزان امگا ۳ موجود در گوشت ماهی به نوع ماهی بستگی دارد. مثلاً ماهی‎هایی مانند قزل‎آلا، سالمون، شاه ماهی، ساردین و خال خالی دارای اسیدهای چرب امگا ۳ زیادی هستند اما میزان امگا ۳ موجود در انواع دریایی و پرورشی آنها چندان تفاوتی با هم ندارد.

این کارشناس بخش آبزیان تصریح‌کرد: این در حالی است که برخی ماهی‎ها دارای امگا ۳ کمتری هستند و تولید آنها به شکل پرورشی باعث پایین‎تر آمدن این مقدار از امگا ۳ در بدنشان هم می‎شود. مثلاً ماهی تیلاپیای پرورشی که امروزه طرفداران زیادی هم پیدا کرده، هم پایه ذرت بوده و به همین دلیل حجم امگا ۳ موجود در گوشت این ماهی بسیار کم است.





ایسنا

(دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۱:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها