یکشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۷۶۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی
در راستای ترویج و توسعه احکام غذای حلال صورت گرفت:

انعقاد تفاهم­نامه میان پژوهشکده علوم و صنایع غذایی و مرکز تحقیقات و اطلاع­ رسانی اتاق اسلامی

به گزارش فودنا، رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی از انعقاد تفاهم نامه میان پژوهشکده ، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی در راستای توسعه و ترویج احکام دقیق غذای حلال و پاسداری از تعالیم دین مبین اسلام خبر داد.

به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران، و به نقل از روابط عمومی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی رسول کدخدایی ضمن اعلام این خبر با اشاره به اینکه تحقیقات در مورد استاندارد جهانی حلال یکی از دستورکارهای پژوهشکده علوم و صنایع غذایی است اظهار کرد: یکی از اهداف این تفاهم نامه توسعه فرهنگ تولید و مصرف فرآورده های حلال در سطح ملی و فراملی است.

رسول کدخدایی


وی تصریح کرد: همچنین حضور فعال در شبکه جهانی حلال و معرفی محصولات حلال به عنوان کیفیت برتر، تأمین و پشتیبانی دانش حلال از طریق انجام پژوهش های کاربردی و اشاعه آن در سطح جهان و در نهایت تاسیس مرکز تحقیقات غذای حلال به عنوان مرجع علمی دانش و تشخیص محصولات غذایی حلال از دیگر اهداف این تفاهم نامه هستند.
رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی با اشاره به وظایف محوری این پژوهشکده در این تفاهم نامه خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه تأسیس مرکز تحقیقات غذای حلال، انجام پژوهش های کاربردی در زمینه تولید و مصرف فرآورده های حلال، تلاش در راستای تجاری سازی و تبدیل دستاوردهای پژوهشی حلال به پروژه های اقتصادی و توسعه تحقیقات آزمایشگاهی، تئوری، فنی و میدانی در حوزه تولید و عرضه غذای حلال از جمله فعالیت های محوری پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در این تفاهم نامه است.
کدخدایی ادامه داد: علاوه بر این فراهم سازی و تامین منابع علمی لازم برای توسعه استانداردهای غذای حلال، برگزاری سمینارها، نمایشگاه های ملی و بین المللی و دوره های آموزشی کوتاه و بلند مدت در این زمینه ، انتشار مجلات و کتب علمی- پژوهشی ، توسعه ارتباطات با سایر مراکز تحقیقاتی مرتبط و آموزش و تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز صنعت و تجارت در این حوزه از دیگر موضوعات مورد توجه پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در این تفاهم نامه است.
وی  افزود: پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در راستای اجرایی شدن مورد توافق رایزنی های لازم با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر مراجع  داخلی و بین المللی را انجام می دهد.
رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی همکاری لازم در راستای اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک در حوزه غذای حلال و پشتیبانی و حمایت و انجام رایزنی های لازم به منظور تامین اعتباری پروژه های مشترک تحقیقاتی را انجام می دهد.
کدخدایی با اشاره به منابع هزینه های این قرارداد بیان کرد: کمک های دولتی، بخش خصوصی از قبیل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران، تشکل های خصوصی و شرکت ها، بانک توسعه اسلامی، مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی و سازمان بین المللی اقتصادی منابع بالقوه تأمین هزینه این طرح ها هستند.

(یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۱:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها