دوشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۷۴۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تسریع در نامگذاری روزی به نام « تکریم حلال »

چندی قبل دبیر کل موسسه حلال جهانی از پیشنهاد روزی به نام «حلال» یا «تکریم حلال» یا «بزرگداشت حلال» به شورای عمومی کشور سخن گفته بود و اینکه همراه با کشورهایی مثل ترکیه و مالزی٬ هفدهم رمضان را به نام این روز نامگذاری نمایند.

چندی قبل دبیر کل موسسه حلال جهانی از پیشنهاد روزی به نام «حلال» یا «تکریم حلال» یا «بزرگداشت حلال» به شورای عمومی کشور سخن گفته بود و اینکه همراه با کشورهایی مثل ترکیه و مالزی٬ هفدهم رمضان را به نام این روز نامگذاری نمایند. ظاهرا تاکنون از شورای فرهنگ عمومی خبری در این زمینه منتشر نشده است.
باید پرسید چرا همواره در این زمینه ها٬ ما از کشورهای دیگر عقب تر هستیم؟
آیا باید درترکیه و مالزی این روز نامگذاری شود و ما بعدا به آن بپیوندیم؟
چرا الان که هنوز از سوی آنها به عنوان پیشنهاد مطرح است دولت ما اعلام نکند تا به عنوان اولین دولت که «روز حلال» را معین کرده شناخته شویم؟
با توجه به نزدیک بودن ماه رمضان٬ پیشنهاد می کنیم شورای فرهنگ عمومی کشور هر چه سریعتر این روز را معین نماید تا بتوان با فرهنگ سازی در زمینه برند حلال و اهمیت آن در اقتصاد جهانی و نقشی که در افزایش صادرات کشورمان دارد بهره مناسب را ببریم.
امروز «برند حلال» به یک پرچم فرهنگی - اقتصادی در جهان تبدیل شده و به بهترین نحو می توان از اقبالی که به مصرف فرآورده های حلال بوجود آمده٬ استفاده نمود.
(دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۰:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها