چهارشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۴
سرویس : غذای کودک، تنقلات و مکمل ها
کد خبر : ۴۷۲۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس غذای کودک، تنقلات و مکمل ها

چرا تبلیغات رسانه ملی برای مواد غذایی مضّر زیاد است؟

‌معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام از تبلیغات بیش از حد رسانه ملی برای موادغذایی مضّر مخصوصاً برای کودکان انتقاد کرد.

دکتر«رسول دشتی» اظهار کرد: متاسفانه مواد مضر همچون چیپس و پفک نه تنها به به فراوانی در دسترس کودکان قرار دارد بلکه رسانه ملی با میلیاردها تومان هزینه تبلیغ و ترویج می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس چشم‌ انداز سلامت باید شاهد کاهش تبلیغات مصرف موادغذایی مضر باشیم تصریح کرد: در مقابل باید تبلیغات وسیعی برای سوق دادن بچه‌ها به سوی موادغذایی مفید به زبان بچگانه انجام شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: به دلیل گستردگی مبحث تنقلات نیازمند فعالیت وسیعی در حوزه فرهنگی هستیم البته کار در این حوزه برای کسب نتیجه درست زمان‌بر است اما از طرفی چون کودکان توان مراقبت از خود را ندارند باید والدین تا جایی که می‌توانند مانع فرزندان از مضرف مواد غذایی مضر شوند و آنها را به مصرف مواد غذایی سالم تشویق کنند.

وی ادامه داد: مردم ایران 3 برابر مردم چین متقاضی مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها هستند بی‌توجه به اینکه اگر فردی در طول روز بیش از سه مورد قرص مصرف کند تداخل دارویی ایجاد می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: کم نیستند افرادی که اقدام به مصرف خودسرانه دارو بدون تجویز پزشک می‌کنند و یا بدون اینکه یک دوره درمانی را طی کنند به پزشک دیگر مراجعه می‌کنند که نتیجه‌ای جز تلنبار کردن دارو به دنبال نخواهد داشت.

 

 

 

 

ایسنا

(چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۳:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها