یکشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۷۱۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات بیش از یک میلیون جوجه بوقلمون از گیلان

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان گیلان گفت: در گیلان یک میلیون و 122 هزار قطعه جوجه یکروزه بوقلمون تولید و به خارج از استان ارسال شده است.

دکتر «غلامرضا حراجی» امروز(یکشنبه 7 اردیبهشت‌ماه) در جلسه‌ی دامپزشکی گیلان از تولید بیش از 250 میلیون قطعه انواع جوجه یکروزه گوشتی و مادر خبر داد و گفت: در سال 92 بیش از 250 میلیون و 900 هزار قطعه جوجه‌ی یکروزه گوشتی و جوجه یکروزه مادر گوشتی از کارخانجات جوجه‌کشی استان گیلان به مقصد مزارع پرورشی در سطح کشور ارسال شده است.

وی افزود: گیلان با داشتن 20 کارخانه‌ی جوجه‌کشی فعال یکی از قطب‌های تولید جوجه یکروزه در کشور است و مسئولان فنی بهداشتی کارخانجات جوجه‌کشی از طریق سامانه‌ی یکپارچه قرنطینه مجوز حمل جوجه‌ی یکروزه را صادر می‌کند.

معاون سلامت دامپزشکی گیلان هم‌چنین اظهار کرد: در 12 ماه پیش، بیش از 27 میلیون و 480 هزار قطعه مرغ زنده جهت کشتار به کشتارگاه‌های صنعتی طیور در داخل و خارج استان حمل شده است.

دکتر حراجی خاطرنشان کرد: استان گیلان با داشتن 2 کارخانه‌ی جوجه‌کشی بوقلمون بیش از یک میلیون و 122 هزار قطعه جوجه یکروزه بوقلمون تولید و به خارج از استان ارسال شده است.
(یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۳:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها