یکشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۱
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۴۷۱۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

نظارت مستمر دامپزشکی بر تولید شیرخام موجب کاهش بار میکروبی می‌شود

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اظهارکرد: رعایت اصول بهداشتی و نظارت مستمر دامپزشکی بر مراحل مختلف تولید و جمع‌آوری شیرخام موجب کاهش بار میکروبی و افزایش کیفیت آن می‌شود.

 بهراد زندیه در مراسم بهره‌برداری از یک مرکز جمع آوری شیرخام در شهرستان آذرشهر، با اشاره به ارتباط نزدیک بین دامداران و دامپزشکی گفت: این اداره در چهارچوب ضوابط و قوانین پیگیر حقوق دامداران و بهره‌برداران این صنعت است.

وی افزود: رعایت اصول بهداشتی و نظارت مستمر دامپزشکی بر مراحل مختلف تولید و جمع‌آوری شیرخام موجب کاهش بار میکروبی و افزایش کیفیت آن می‌شود.

وی گفت: اداره کل دامپزشکی استان در چهارچوب ضوابط و قوانین پیگیر حقوق دامداران و بهره‌برداران این صنعت است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شیر، علیرغم دارا بودن ویژگی‌های ممتاز غذایی، به سرعت در معرض آلودگی‌ قرار می‌گیرد تاکید کرد: اگر موازین بهداشتی در مراحل مختلف جمع‌آوری، حمل، تبدیل، فرآوری، توزیع و مصرف رعایت نشود، می‌تواند زمینه ساز بیماری‌های مختلفی باشد.

زندیه در حاشیه این مراسم، با حضور در شرکت تعاونی دامداران آذرشهر ضمن از بازدید از مرکز جمع‌آوری شیر این تعاونی در جلسه‌ای با حضور دامداران به پرسش های آنان پاسخ داده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات دامداران این شهرستان قرار گرفت.






ایسنا

(یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۳:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها