جمعه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۴
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۴۷۰۳۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

کاهش تولید شکر در بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده

تولید شکر در منطقه سنتر ساوت برزیل که بزرگ‌ترین منطقه تولیدکننده جهان است به دلیل خشکسالی در فصل زراعی جاری حدود 5.2 درصد کاهش خواهد یافت.

 گروه صنعت شکر برزیل، یونیکا، اعلام کرد: کارخانه‌ها 32.5 میلیون تن شکر در فصل زراعی 2015-2014 تولید خواهند کرد که کمتر از 34.3 میلیون تن در فصل زراعی گذشته است.

انتشار این خبر موجب شد بهای معاملات آتی شکر خام به بالاترین سطح در چهار هفته گذشته صعود کند. شکر خام برای تحویل در ژوییه در بازار آی سی ای فیوچرز آمریکا دو درصد افزایش یافت و به 17.98 سنت در هر پوند رسید. بهای معاملات ماه آتی نیز 2.5 درصد افزایش یافت و به 17.42 سنت در هر پوند رسید.

محصول سنتر ساوت که بیشترین شکر و اتانول برزیل در آن تولید می‌شود، با خشک‌ترین و داغ‌ترین تابستان در 70 سال گذشته روبرو شده است. تولید نیشکر از 586.9 میلیون تن در فصل گذشته به 580 میلیون تن در فصل زراعی جاری کاهش پیدا خواهد کرد.

با این همه بنا بر بیانیه یونیکا، صدمات حاصل از شرایط جوی تا اندازه ای با برداشت در منطقه وسیع‌تر جبران شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت برزیل اوایل ماه جاری اعلام کرده بود تولید شکر در سنتر ساوت با 4.4 درصد صعود در فصل زراعی جاری، به 35.9 میلیون تن خواهد رسید و تولید اتانول نیز با 1.2 درصد افزایش، به 26.3 میلیون تن می‌رسد.







ایسنا

(جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۲:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها