پنج شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۷۰۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

15 هزار تن مرکبات مازندران به فروش نرسید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه موجودی مرکبات مازندران قابل توجه است، گفت: 15 هزار تن مرکبات مازندران در انبار قرار دارد و به فروش نرسید.

محمد محمدپور عمران امشب در کارگروه تنظیم بازار مازندران اظهار داشت: 150 هزار واحد خرده فروشی در استان مشغول فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: با ایجاد مراکز بزرگ عرضه زمینه نظارت بیشتر کالاها فراهم می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام حمایت از مراکز عرضه مستقیم کالا به‌ویژه محصول برنج، خاطرنشان کرد: با حمایت از بازارهای بزرگ و موثر تشکل‌ها می‌توانند نقش اثرگذارتری در استان داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای قرار دادن برنج تولید داخل در سبد کالای مرحله دوم، گفت: مقدمات خرید برنج ایران آماده شد.

محمدپور عمران بیان داشت: برای تامین برنج سبد کالا، مشکل تهیه برنج وجود ندارد ولی قیمت مطالبه شده کشاورزان بیشتر از قیمت مصوب دولت است.

وی ادامه داد: در حال رایزنی برای رسیدن به نتیجه مطلوب هستیم این موضوع نیز در حال پیگیری است.

این مسئول با اشاره به برنامه‌ریزی مازندران برای تامین مرکبات پایان سال کشور گفت: مازندران آمادگی بییش از 42 هزار تن مرکبات کشور را داشت.

وی بیان داشت: میزان مصرف کشور 27 هزار و 700 تن بود که وجود مرکبات مازاد مشکلاتی را برای مباشران خرید مازندران به وجود آورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: در حال حاضر با موجودی قابل توجه مرکبات در مازندران مواجه هستیم.

محمدپور عمران با اشاره به برنامه دولت برای اجرای کردن فاز قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور گفت: همکاران این سازمان مانند سال قبل برای تنظیم بازار را در دستور کار خویش قرار دادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با شروع فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها التهابی در بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد می‌شود و باید تلاش کنیم تا آرامش در بازار ایجاد شود.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(پنج شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۰:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها