سه شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۶۹۴۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اراضی "باهوکلات" چابهار مکانی مناسب برای تولید موز و انبه

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: اراضی دشت باهوکلات با توجه به نوع خاک برای کشت محصولات زراعی و باغی بسیار مناسب است.

 "زضا نجفی"، افزود: شهرستان چابهار علاوه‌بر داشتن شرایط بسیار مناسب آب وهوا، خاک و رطوبت بالا، در پرورش محصولات باغی از جمله موز، انبه و نارگیل و همچنین در زمینه تولید محصولات زراعی خارج از فصل مانند پیاز، سیب زمینی، گوجه‌فرنگی و هندوانه نیز در استان موقعیت بسیار خوبی دارد.

به گفته نجفی، این اراضی زیر شبکه‌ سد پیشین، در سطح شش هزار هکتاری برای کشت محصولات زراعی ومحصولات باغی نظیر انبه و موز اختصاص یافته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع شش هزار هکتار اراضی کشاورزی دهستان باهوکلات‌ شهرستان چابهار، 1300 هکتار به کشت محصولات باغی گرمسیری مانند موز و انبه اختصاص دارد.

وی بیان کرد: همچنین 4700 هکتار از اراضی این منطقه به کشت محصولات زراعی منطبق بر اقلیم گرم جنوبی اختصاص دارد.

نجفی افزود: شرایط مساعد آب و هوایی این منطقه موجب شده محصولات زراعی در شرایطی که امکان کشت برای سایر مناطق استان فراهم نیست، در اینجا قابل کشت باشند.

مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان دارای تنوع اقلیمی بسیار مناسبی است ادامه داد: به واسطه وجود شرایط آب و هوایی مناسب امکان پرورش و تولید تمامی محصولات گرمسیری، معتدل و سردسیری در این استان وجود دارد که این قابلیت در نوع خود و با مقایسه با سایر استان‌ها منحصر به فرد است.

نجفی گفت: این تنوع موجب شده است تا در شمال استان شاهد تولید انگور یاقوتی زودرس و در جنوب استان شاهد تولید میوه‌های گرمسیری از قبیل چیکو، انبه، گواوا، موز و خرما باشیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت: سیستان و بلوچستان استعدادهای فراوان در زمینه کشاورزی دارد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین راه رونق کشاورزی استان،استفاده بهینه از آب و خاک، اجرای طرح‌های نوین آبیاری به ویژه انتقال آب با لوله، توسعه صنعت بیمه آب و خاک کشاورزی است.

وی تاکید کرد: سهم عمده‌ای از اشتغال استان وابسته به بخش کشاورزی است.

نجفی افزود: با بررسی استعدادهای کشاورزی‌، توان تولید محصولات کشاورزی در استان افزایش می‌یابد.
(سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۰:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها