دوشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۶۸۷۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

بسته حمایتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی به کشاورزی نرسید

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: از آنجا که کشاورزی در ایجاد امنیت غذایی تأثیرگذار است و کشور در شرایط تحت فشار بین‌المللی مثل تحریم قرار دارد باید کشاورزی محور تولید کشور شود و نسبت به سایر بخش‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

محمد تقی توکلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها دولت چه حمایت‌هایی را از بخش کشاورزی به عنوان تأمین کننده مواد غذایی کشور باید انجام دهد، گفت: قانون هدفمندی یارانه میزان حمایت از بخش تولید، که کشاورزی هم جزء آن بخش‌ به شمار می‌رود، را مشخص کرده است.

وی افزود: دولت مبلغ 10 هزار میلیارد تومان از محل درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را برای بسته‌های حمایتی بخش تولید در نظر گرفته، ولی هنوز بسته‌های حمایتی را ارائه نکرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: از آنجا که کشاورزی در ایجاد امنیت غذایی تأثیرگذار است و کشور در شرایط تحت فشار بین‌المللی مثل تحریم‌ قرار دارد، باید کشاورزی محور تولید کشور شود و نسبت به سایر بخش‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

وی افزود: در تمام دنیا برای تأمین کالاهای اساسی از تولیدات کشاورزی حمایت می‌شود، بنابراین دولت برای اینکه بتواند غذای مردم کشور را تأمین کند، باید بخش کشاورزی را تقویت و با حمایت‌ از این بخش کشاورزی را اقتصادی کند.

 

 

 

فارس

(دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۰۹:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها