شنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۴:۱۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۶۸۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

دلایل جهانگیری برای اجرای زودهنگام فاز دوم هدفمندی

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: چنانچه برخی طرح‌های آزار دهنده در اقتصاد وجود نداشت، در این مقطع زمانی اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها را آغاز نمی کردیم.

اسحاق جهانگیری در اولین همایش توانمندی های بانوان گفت: مطابق داده های مرکز آمار نرخ مشارکت اقتصادی در سال 92 معادل 37.6 درصد عنوان شده که سهم مشارکت مردان 63 درصد و نرخ مشارکت زنان 12.4 درصد بوده است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: یکی از شاخص هایی که هم اکنون به مرز هشدار در کشور رسیده، بیکاری است که مهمترین دغدغه دولت این است که این بیکاری مربوط به افراد کم سواد و بی سواد نیست و مربوط به افراد تحصیلکرده جامعه است.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری در سال 92 به 10.3 درصد رسیده که این نرخ در میان خانم‌های 15 تا 24 سال 40 درصد و بین مردان در این رده سنی 24درصد است.

به گفته جهانگیری، مهمترین چالشی که پیش روی دولت و حکومت در وهله فعلی قرار دارد، مسئله بیکاری است که جز با سرمایه گذاری و رشد اقتصادی میسر نمی شود، البته طرح های زودبازده و سایر عناوینی که در سال های گذشته برای حل معضل بیکاری از سوی دولت اجرا شده بود، منجر به وضعیت نامناسب بانک ها  و اقتصاد کشور شد.

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: میلیاردها تومان از منابع بانکی به همین طرح ها اختصاص پیدا کرد و هم اکنون بیش از 80 هزار میلیارد تومان مطالبات معوق بانک ها است که چنانچه به بانک ها برگردد مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: برنامه دولت در سال 93 این است که روند کاهنده تورم را ادامه دهد و در سال جاری به 25 درصد و در سال آینده به زیر 20 درصد برسد ضمن اینکه خروج از رکود نیز در دستور کار قرار دارد.

جهانگیری ادامه داد: اگر برخی از طرح های آزاردهنده هم اکنون در اقتصاد کشور وجود نداشت به طور قطع اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را در این مقطع زمانی صورت نمی دادیم چراکه این طرح ها امروز می تواند تشدید کننده تورم در رکود باشد.

وی ادامه داد: برخی آسیب هایی که به دلیلی اجرای نامناسب قانون هدفمندی یارانه ها همچون کسری بودجه شدید وجود دارد دولت در اجرای فاز دوم در این مقطع زمانی مصمم کرده است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: هم اکنون شرکت های مهم تولید کننده انرژی با بحران مواجه هستند و با وجود اینکه قرار بود 15 هزار مگاوات  نیروگاه وارد مدار شود هم اکنون 3800 مگاوات در دستور راه اندازی است.




مهر

(شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳) ۱۴:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها