شنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۶۸۱۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تولید حدود 16 هزار تن میگو در سال جاری

مدیر کل میگو و آبزیان دریایی سازمان شیلات ایران گفت که در صورت ثبات شرایط کنونی، در سال جاری بین 15 تا 16 هزار تن میگو تولید خواهد شد.

امیدرضا اصغري با بیان اینکه طی سه سال گذشته تولید میگو روند صعودی داشته است افزود: تولید میگو هر ساله نسبت به سال ما قبل خود بین 20 تا 30 درصد رشد داشته است که در نظر داریم در صورت ایجاد شرایط مناسب، این روند افزایشی تسریع یابد.

وی اضافه کرد: تولید میگو در سال 92 حدود 13 هزار تن، سال 91 حدود 10هزار تن، سال 90 حدود هشت هزار تن و در سال 89 نیز حدود شش هزار تن بوده است که این آمارها نشان دهنده روند صعودی در تولید این محصول است.

اصغری جهت گیری سازمان شیلات را در تولید میگو سال جاری 25 هزار تن دانست و تصریح کرد: متاسفانه صنعت میگو هم اکنون با موانع و مشکلات اعتباری مواجه است، که در صورت رفع مشکلات این بخش، تولید 25 هزار تنی میگو دور از انتظار نخواهد بود.

وی اظهار داشت: سال گذشته 12 هزار و 700 تن میگو از چهار هزار و 779 هکتار مزارع سطح زیر کشت این محصول برداشت شد.

به گفته وی، عملیات تکثیر، پرورش، ذخیره سازی و برداشت میگو هر ساله از فرودین ماه آغاز و تا اوایل دی ماه نیز ادامه می یابد.

مدیر کل میگو و آبزیان دریایی سازمان شیلات، بیشترین میزان برداشت میگو سال 92 را به ترتیب مربوط به استان های بوشهر، هرمزگان، خوزستان و گلستان دانست.





ایرنا

(شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳) ۱۳:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها