شنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۶۸۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

"شیر، روغن و نان سالم" در انتظار تشکیل جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی

رییس سازمان غذا و دارو از اقدامات انجام شده جهت تدوین سند سلامت شیر و لبنیات، روغن و نان خبر داد و گفت: این اسناد جهت ابلاغ و اجرا آماده ارایه به شورای عالی و امنیت غذایی است.

 دکتر رسول دیناروند  درباره سیاست‌های کلی نظام سلامت و تاکید ویژه بر روی بحث امنیت غذایی، گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذاو دارو همواره در راستای افزایش سلامت جامعه حرکت می‌کند.

وی به اسناد آماده شده در رابطه با سلامت فرآورده‌های مختلف غذایی اشاره کرد و گفت: در این زمینه اسناد مختلفی با تفاهم میان دستگاه‌های مربوطه تدوین شده و آماده ارایه به شورای عالی سلامت و امنیت غذایی است تا پس از طرح در این شورا و تصویب آن، جهت اجرا ابلاغ شوند.

دیناروند در این باره افزود: سند سلامت فرآورده‌های شیر و لبنیات، روغن و نان از جمله اسنادی است که آماده ارایه به شورای عالی سلامت و امنیت غذایی است. به عنوان مثال در مورد روغن به سمت کاهش روغن جامد مصرفی و کاهش اسید چرب ترانس موجود در روغن جامد هستیم.

رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در مورد شیر نیز به دنبال افزایش مصرف آن در کشور هستیم؛ چرا که سرانه مصرف شیر در ایران بسیار پایین است و به عنوان مثال سرانه مصرف شیر در کشورهای اروپایی سه برابر ایران است. به این ترتیب است که به دنبال افزایش مصرف شیر هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: قاعدتا وزارت بهداشت به دنبال افزایش سلامت آحاد جامعه است. در زمینه سلامت فرآورده‌های مختلف غذایی، یک سند به شورای عالی سلامت و امنیت غذایی می‌رود اما از بندهای مختلفی برخوردار است که هر بند آن تلاش می‌کند هر یک از موارد مذکور را پوشش دهد. 





ایسنا

(شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳) ۱۰:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها