سه شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۵
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۴۶۷۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

ضرورت احداث 100 کارخانه‌ی شست‌وشوی کشمش در خلیل‌آباد

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با تأکید بر ضرورت احداث 100 کارخانه‌ی شست‌وشوی کشمش در خلیل‌آباد گفت: انگور خلیل‌آباد از نظر کیفیت در سطح کشور بی‌نظیر است.

 «علی نصیری» صبح امروز(سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به حجم زیاد تولید محصولات باغبانی در خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه نیاز است به سمت صنایع تبدیلی حرکت کنیم، احداث حدود 100 کارخانه شست‌وشو و بسته‌بندی کشمش را در خلیل‌آباد ضروری دانست و افزود: با توجه به ظرفیت بالای شهرستان وجود 100 کارخانه شست‌وشوی کشمش ضروریست که هم‌اکنون فقط پنج واحد بسته‌بندی کشمش در شهرستان داریم.

وی برداشت 25 هزار تن انگور در هر هکتار را در کشور بی‌نظیر دانست و گفت: امید است با اختصاص تسهیلات به کشاورزان امسال بتوانیم به سمت صنایع تبدیلی در منطقه حرکت کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد از بدست آوردن رتبه‌ی دوم خلیل‌آباد در تولید محصولات باغی خراسان‌رضوی خبر داد و گفت: از مجموع سطح زیر کشت 12 هزار هکتار محصولات باغی در خلیل‌آباد جمعاً 180 هزار تن در سال تولید محصولات باغی برداشت می‌شود.

نصیری خاطرنشان کرد: اگرچه سطح زیرکشت باغ‌ها شامل انگور، انار و زعفران رقم زیادی نیست اما به لحاظ عملکرد زیاد باغ‌ها به‌وِیژه در انگور جایگاه دوم را در سطح استان به خود اختصاص داده‌ایم.




ایسنا

(سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳) ۱۳:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها