دوشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۴۶۶۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

رضایت کشاورزان از شرایط خرید تضمینی گندم

مجری طرح گندم از برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور خبر داد و گفت: کشاورزان از نرخ خرید تضمینی و تدابیر اندیشیده شده وزارت جهاد کشاورزی رضایت نسبی دارند و پیش‌بینی می‌شود امسال وضعیت بسیار بهتری در خرید و ذخیره‌سازی گندم داشته باشیم.

اسماعیل اسفندیاری‌پور  اظهار کرد: در حال حاضر برداشت گندم در مناطق گرمسیری مانند جنوب استان فارس، لامرد، بوشهر، هرمزگان، سیستان‌ و بلوچستان و در برخی مناطق استان ایلام آغاز شده و مراکز خرید تضمینی گندم نیز به صورت فعال در کشور محصول کشاورزان را تحویل می‌گیرند.

وی افزود: در حال حاضر از همه استان‌ها درخواست شده تا برآورد دقیق خود را از سطح زیرکشت و تولید گندم اعلام کنند تا بتوانیم براساس آخرین و دقیق‌ترین آمار، برآورد درستی از تولید این محصول استراتژیک ارائه دهیم.

مجری طرح گندم گفت: در حال حاضر روند بسیار مناسبی هم در نحوه‌ عملکرد و هم در زمینه‌ تعداد مراکز خرید گندم در مناطق مختلف کشور آغاز شده که کشاورزان نسبت به این عملکرد و نرخ خرید تضمینی محصولشان رضایت نسبی دارند.

اسفندیاری‌پور با بیان این‌که برنامه‌ریزی‌های بسیاری برای افزایش تعداد مراکز خرید گندم در مناطق مختلف کشور انجام شده تا کشاورزان راحت‌تر محصولشان را به دولت تحویل دهند، اظهار کرد: گرچه آفت‌زدگی محصولات کشاورزی با توجه به شرایط جوی و اقلیمی تا حدودی می‌تواند طبیعی باشد اما تاکنون هیچ مشکل خاصی از مناطق مختلف کشور گزارش نشده و امیدواریم تا پایان فصل برداشت گندم بتوانیم همین روند را ادامه دهیم.




ایسنا

(دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳) ۱۳:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها