یکشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۶۶۱۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

مالزی در تلاش برای تسلط بر بازار حلال جهان

دولت مالزی تلاش می‌کند تا با اتخاذ تدابیر مناسب و برگزاری رویدادهای مختلف نقش خود در صنعت حلال جهان را افزایش داده و به یکی از مهمترین بازیگران این عرصه تبدیل شود.

برگزاری هفته جهانی حلال و همزمان با آن برگزاری کنفرانس جهانی حلال و نمایشگاه بین‌المللی محصولات حلال جدیدترین تلاش مالزی برای نشان دادن توانایی‌هایش به عنوان یکی از مهمترین بازیگران صنعت حلال جهان است.

هفته جهانی حلال از روز 9 آوریل و با حضور شرکت‌کنندگانی از سراسر جهان در مالزی آغاز شد و در اولین روز این هفته کنفرانس جهانی حلال و نمایشگاه بین‌المللی محصولات حلال در مرکز همایش‌های کوالالامپور افتتاح شد.

کنفرانس جهانی حلال همه ساله توسط کورپوراسیون توسعه صنعت حلال مالزی که یکی از زیرمجموعه‌های وزارت تجارت خارجی مالزی است برگزار می‌شود.

شعار کنفرانس جهانی حلال امسال "امنیت جهانی غذا – دورنمای حلال" انتخاب شده بود و طی دو روز چندین نشست‌های تخصصی برگزار شد و در جریان این نشست‌ها موضوعات مختلفی در زمینه صنعت حلال جهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به چالش‌های پیش روی صنعت حلال و موضوع امنیت غذایی در جهان اشاره کرد.

در جریان نمایشگاه بین‌المللی محصولات حلال مالزی نیز 521 شرکت داخلی و خارجی در بیش از 620 غرفه محصولات و آخرین دستاوردهای خود در زمینه صنعت حلال را در معرض دید عموم قرار دادند.

در نمایشگاه امسال عربستان با 44 غرفه، تایلند با 40 غرفه، اندونزی با 30 غرفه و تایوان به 38 غرفه بیشترین حضور را داشتند و ایران نیز با 21 غرفه در مکان هفتم قرار داشت.

مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی محصولات حلال مالزی انتظار دارند که در جریان برگزاری این نمایشگاه فروشی معادل 500 میلیون رینگیت حاصل شود که نسبت به فروش 411 میلیون رینگیتی در نمایشگاه سال گذشته افزایش خوبی نشان می‌دهد.

هفته جهانی حلال امروز شنبه 12 آوریل به فعالیت خود پایان می‌دهد.





ایسنا

(یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳) ۰۹:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها