شنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۹
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۶۵۹۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

افزایش "دامپروری های" صنعتی، راهکار وفور تولید وتامین "گوشت قرمز"

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت :یکی از راهکارهای رفع مشکلات درتولید گوشت قرمز افزایش دامپروری های صنعتی در برابر روشهای سنتی است.

سید محمد سادات ابراهیمی افزود : با استفاده از روش های تولیدی به شیوه سنتی و افزایش هزینه نمی توان انتظار داشت که گوشت قرمز به اندازه کافی وجود داشته باشد چرا که استفاده ازروش های سنتی هزینه های تولید را افزایش می دهد . 

وی تاکید کرد : تولیدکنندگان گوشت علاوه بردر اختیار داشتن منابع و امکانات لازم  نیازمند تامین نهادهای دامی با قیمت مناسبی  هستند . 

نماینده مردم خوزستان / شوشتر تصریح کرد : تا زمانی که تولید گوشت برای تولیدکننده دارای صرفه اقتصادی ،سود و بهره وری بالایی نبوده ،و قابلیت رقابت در سایر بازارهای را نداشته باشد  تولید کنندگان انگیزه ای برای تولید گوشت قرمزنخواهند داشت . 

وی با بیان اینکه در تولید  گوشت مرغ و سفید هم با مشکلی خاص و کمبودی مواجهه نیستیم خاطرنشان کرد :چنانچه مدیریت صحیح درزمان توزیع و تولید صورت پذیرد علاوه بر تامین  نیاز داخلی می توان اقدام به صادارات  کرد. 

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا واردات دام زنده گوسفند متوقف خواهد  شد افزود : واردات و صادرات دام زنده فی النفسه مشکلی ندارد و بر برخی از فصول سال لازم است که انجام شود . 

ابراهیمی تصریح کرد : ما مخالف کلی با واردات نیستیم چرا که برای حفظ موازنه واردات و صادرات در برخی مواقع ضروریست اما باید به گونه ای باشد که آسیبی بر تولیدگنندگان داخلی وارد نشود . 

وی تاکیید کرد : باحمایت و ایجاد مشوق ها ی حمایتی شاهد رونق تولید گوشت در داخلی خواهیم بود  باشیم چرا که کشور ما دارای منابع غنی و استعدادهای لازم برای شکوفایی و خودکفایی است. 

 ابراهیمی اظهارداشت :درطی جلساتی که با وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه های تولیدکننده گوشت برگزار شد ،خوشبختانه مشکلی درتولید وتامین گوشت نداریم وفقط نیازمند حمایت دولت در ایجاد شرایط و امکانات لازم خواهیم بود.





باشگاه خبرنگاران

(شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳) ۱۱:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها