جمعه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۵:۰۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۶۵۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آغاز نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور در مازندران

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برگزاری مراسم نخستین نشاء مکانیزه برنج استان و کشور با حضور استاندار مازندران در 23 فروردین ماه جاری خبر داد.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مهدی خلیلی گفت: مراسم نخستین نشاء مکانیزه برنج استان و کشور روز شنبه 23 فروردین ماه ‌جاری با حضور استاندار، مهمانان کشوری و استانی در شهرستان میاندرود برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: همزمان با این مراسم، نخستین نشاء مکانیزه برنج در سایر شهرستان‌های استان از جمله بهشهر، ساری، بابل و آمل نیز در دل خاک قرار داده می‌شود.

خلیلی افزود: تمام امور زراعت برنج از کاشت تا برداشت در این منطقه توسط بانک نشا انجام می‌گیرد و کلیه امور به صورت مکانیزه و دستگاهی انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان جهادکشاورزی مازندران رقم مورد نشا را برنج پرمحصول شیرودی و در سطح سه هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: این بانک نشا در تیپ 100 هکتاری بوده که از محل کمک‌های فنی اعتباری با اعتبار 3 هزار و 200 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی تجهیزات این بانک نشا را کامل و شامل خاک خردکن، سیدر مجهز به جعبه جمع‌کن و خاکریز، ژرمیناتور حوضچه جوانه‌زنی، تاریک خانه، گل خانه، خزانه، نشاکار چهار و شش ردیفه، کمباین مخصوص برداشت برنج، پادلر و تراکتور برشمرد.

خلیلی خاطرنشان کرد: مراسم نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور ساعت 8:30 صبح در بانک نشای شکری واقع در شهرستان میاندرود، انتهای جاده فرودگاه، جنب فرودگاه برگزار می‌شود.

 

 

فارس

(جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳) ۱۵:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها