چهارشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۶۴۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اولویت‌های بخش کشاورزی در سال جاری

یک کارشناس کشاورزی تامین یارانه در بخش کشاورزی و ارائه به موقع تسهیلات را از مهمترین اولویت‌های بخش کشاورزی در سال جدید عنوان کرد.

کریم سلیمانی - رییس دانشکده کشاورزی ساری - مهمترین اولویت بخش کشاورزی در سال جدید را تامین یارانه به کشاورزان در مرحله کاشت و داشت عنوان و اظهار کرد: باید در وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ها و تصمیمات مشخص شوند تا ضمانت اجرایی نیز پیدا کند.

وی با بیان این‌که برای بهبود وضعیت کشاورزی کشور باید تسهیلات بانکی به کشاورزان ارائه شود، گفت: این تسهیلات باید در زمان مشخصی که کشاورز به آن نیاز دارد پرداخت شود در غیر این صورت کشاورز متحمل ضرر و زیان خواهد شد.

سلیمانی با بیان این‌که تسهیلات بانکی هر ساله چند ماه پس از شروع سال به کشاورزان داده می‌شود، اظهار کرد: باید شرایطی فراهم شود که این تسهیلات اوایل فروردین که کشاورز به آن نیاز دارد ارائه شود.

رییس دانشکده کشاورزی ساری ضمن انتقاد به این موضوع پیشنهاد کرد: طبق یک برنامه‌ریزی کارشناسی و تخصصی تمام تصمیمات و ضمانت اجرایی ارائه تسهیلات به بخش کشاورزی واگذار شود.

سلیمانی واگذاری اختیارات دولت به تعاونی‌های کشاورزی را یکی دیگر از اولویت‌های اجرایی در این بخش دانست و اظهار کرد: باید اختیارات دولت کاهش یابد؛ به طوری که بخش کشاورزی بتواند از طریق برنامه‌ریزی‌های کارشناسی و تخصصی اوضاع و شرایط این بخش را ارتقا دهد.





ایسنا

(چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳) ۰۹:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها