سه شنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۲:۴۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۶۴۶۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

بهار، فصل کاهش قیمت سیب زمینی است!

معاون پشتیبانی جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: قیمت سیب زمینی در فصل بهار کاهش می‌یابد.

سیروس جهانگیری - با اشاره به بالا بودن قیمت سیب زمینی در بازار نسبت به سال‌های گذشته افزود: اکنون سیب زمینی به قیمت میانگین 3500 تومان در بازار به فروش می رسد.

وی به برداشت این محصول از مناطق گرمسیری اشاره و تصریح کرد: با برداشت سیب زمینی از مناطق گرمسیری مانند خوزستان و عرضه آن به بازار باعث کاهش قیمت این محصول در فصل بهار می شود.

جهانگیری با اشاره به بارش‌های اخیر در مناطق گرمسیری کشور، خاطرنشان کرد: بارش شدید باران در این مناطق و مشکلات حمل و نقل موجب کاهش عرضه این محصول در بازار و افزایش قیمت آن شده است.

وی اظهارکرد: کاهش 20درصدی سطح زیر کشت این محصول در سال 92 نسبت به سال 91، علت اصلی بالا بودن قیمت سیب زمینی در استان است.

جهانگیری با بیان اینکه سال گذشته حدود 130 هزار تن سیب زمینی در استان برداشت شده است تصریح کرد: این محصول در سال 91 زیر قیمت اصلی خود به فروش رسید و خسارت مالی را برای کشاورزان به همراه داشت به همین دلیل آنان در سال 92 سطح زیر کشت این محصول را کاهش دادند و کاشت حبوبات را جایگزین این محصول کردند.

به گفته وی، خشکسالی‌ها و کم آبی در سال گذشته باعث شد که عملکرد سطح زیر کشت این محصول از 35 تن در هکتار به 32تن کاهش یابد.

 

 

 

ایسنا

(سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳) ۱۲:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها