یکشنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۴۶۳۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

نداشتن برنامه کشت سیب زمینی ، علت اصلی گرانی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه همیشه کارگزاران در مواجه با کمبود محصولات ساده ترین و بدترین راه ممکن یعنی واردات مقطعی را انتخاب می کنند، افزود: واردات به تنظیم بازار کمکی نمی کند و ضربه های جبران ناپذیری را به تولید کشور وارد می کند.

محمدباقر شریعتی  با تاکید بر اینکه دولت باید برنامه ای مدون و دراز مدت برای خرید محصولات کشاورزی داشته باشد، گفت: متاسفانه در سالهای گذشته به دلیل نبود تعادل در عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی، قیمت این محصولات در فصول مختلف سال  با نوسان شدید قیمت مواجه می شود.

نماینده مردم بهبهان، آغاجاری، زیدون، تشان و حومه  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گرانی محصولات کشاورزی در مقاطعی از سال یک موضوع تکراری شده است، افزود: در حالی که مقام معظم رهبری تاکید دارند تولید ملی پایه و اساس پیشرفت اقتصادی است و مسئولان باید حمایت قانونی،  قضایی و اجرایی لازم از تولید را به فور یت داشته باشند همچنان مسئولان اقدام عاجلی در این رابطه انجام نمی دهند.  

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه  برنامه پیش بینی و کارشناسی  شده ای برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی وجود ندارد، گفت: به علت نوسانات سالهای گذشته بازار سیب زمینی، کشاورزان نه تنها منفعت مادی نبردند بلکه ضررهای زیادی  را متحمل شدند بنابراین دولت باید حمایت های ویژه ای از کشاورزان داشته باشد.

عضوکمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه در تمام دنیا کشاورزان  تحت حمایت ویژه دولت هستند، تصریح کرد: وزرات جهادکشاورزی باید در نقاط مختلف کشور سردخانه های بیشتری را برای ذخیره و تزریق متناسب سیب زمینی به بازار اختصاص دهد تا بازار تنظیم و قیمتها متعادل شوند.

شریعتی با بیان اینکه بیشترین حجم تولید  سیب زمینی در ماه های مهر و آبان است، گفت:  دولت و مسئولان باید با اتخاذ  تدابیر ویژه در این خصوص از کشاورزان حمایت جدی کنند تا کشاورزان و تولید ملی آسیب نبیند.

عضوکمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همیشه کارگزاران در مواجه با کمبود محصولات ساده ترین و بدترین راه ممکن یعنی واردات مقطعی را انتخاب می کنند، افزود: واردات نه تنها  به تنظیم بازار کمکی نمی کند بلکه باعث می شود واسطه ها و دلالان سود بیشتری ببرند  که این موضوع  ضربه های جبران ناپذیری را به تولید کشور وارد می کند.




خانه ملت

(یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳) ۱۳:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها