چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۶۰۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

بورس قیمت محصولات کشاورزی راشفاف می کند

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس با بیان اینکه عرضه محصولات کشاورزی در بازار بورس کالا یک اقدام مثبت است، گفت: دولت اگر این ریسک را بپذیرد و قیمت گذاری محصولات کشاورزی را به بازاربورس بسپارد،به نفع تولید است.

شمس الله شریعت نژاد  با بیان اینکه دولت اگر این ریسک را بپذیرد و قیمت گذاری محصولات کشاورزی را به بازاربورس بسپارد،به نفع تولید است، گفت: تعیین قیمت در بازار بورس  قطعا  به نفع تولید و تولیدکنندگان بخش کشاورزی خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در تمام دنیا مورد حمایت دولت ها قرار دارد، تصریح کرد:  چرا که  بخش کشاورزی ارتباط مستقیمی با تامین امنیت غذایی مردم دارد، دولت باید همواره این بخش را مورد حمایت قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر دولت از بخش کشاورزی حمایت لازم را  داشته باشد می توان به عرضه این محصولات در بازار بورس خوش بین بود، تصریح کرد: کشاورزان عمدتا خیلی با مجموعه هایی مثل بورس آشنایی ندارند به همین علت باید با  برگزاری دوره های آموزشی توجیه شوند.

 شریعت نژاد با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر مشتریان کشاورزان را دلالان و واسطه ها تشکیل می دهند و کشاورزان  مصرف کننده های اصلی را نمی بینند، افزود: با عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا، باید شرایطی ایجاد شود که کشاورزان، اتحادیه ها و تشکل های کشاورزی وارد بازار خرید و فروش شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: باید با  ایجاد بازاررقابتی، محصولات تولیدی کشاورزان با حذف واسطه ها و یا حداقل واسطه ها خرید و فروش شود تا به نفع تولید کننده و مصرف کننده باشد.







خانه ملت

(چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲) ۱۲:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها