یکشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۰:۰۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۴۵۸۶۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی
استاندار منگستائو قزاقستان خبر داد

بازدید استاندار منگستائو قزاقستان از صنایع لبنی کاله / گردش مالی 71 میلیون دلاری ایران و قزاقستان

بازدید آلیک ایدیربایف استاندار منگستائو قزاقستان از کارخانه بزرگ صنایع لبنی کاله بازدید کردیم و محصولات این شرکت در استان مازندران با استقبال روبه‌رو می‌شود.

استاندار منگستائو قزاقستان، گفت: در سال گذشته گردش مالی قزاقستان و ایران 71 میلیون دلار بود و معتقد هستیم ظرفیت این همکاری بیشتر است

آلیک ایدیربایف امشب در دیدار با استاندار مازندران در سالن شماره دو استانداری مازندران، اظهار داشت: در سال گذشته گردش مالی قزاقستان و ایران 71 میلیون دلار بود و معتقد هستیم ظرفیت این همکاری بیشتر است.

 

وی با بیان اینکه این اراده در مسئولان هر دو کشور وجود دارد که روابط گسترده‌تر شود، افزود: ایران محصولات غلات و فولاد ما را خریداری می‌کند و ما هم از ایران سبزی‌جات، مصالح ساختمانی و محصولات پتروشیمی وارد می‌کنیم.

 

ایدیربایف با اشاره به اینکه ایارن از نظر روابط تجاری و روابط ارتباطی، نقش مهمی در قزاقستان ایفا می‌کند، گفت: مازندران و منگستائو می‌توانند مکمل خوبی برای یکدیگر باشند.

 

وی با بیان اینکه تصور می‌کنم این دو کشور و دو استان، بخشی از حلقه ترانزیتی بزرگ به شمار می‌روند، تصریح کرد: سال گذشته بین قزاقستان و ترکمنستان خط راه‌آهن احداث کردیم و امیدواریم امسال بتوانیم مسیر خط آهن بین ترکمنستان و ایران را احداث کنیم و همچنین از طریق ترکمنستان و ایران، راهی به سوی خلیج فارس پیدا کنیم.

 

استاندار منگستائو قزاقستان با اشاره به اینکه در حال گسترش راه‌هایی دریایی هستیم که به استان آکتائو ختم می‌شود، ادامه داد: سعی داریم حجم تجارت در بندر آکتائو را به بیش از 15 میلیون تن افزایش دهیم.

 

وی با بیان اینکه بندر امیرآباد با سرعت در حال گسترش است، تصریح کرد: شنیده‌ایم که از بندر امیرآباد تا خلیج فارس از طریق راه‌آهن به یکدیگر متصل هستند.

 

ایدیربایف یادآور شد: تمامی این امکاناتی که امروز در مازندران دیدیم و با گسترش این امکانات، نه تنها به ایران بلکه به سایر کشورها از جمله کشور چین می‌توانیم صادرات داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته خط آهنی داشتیم که به صورت مستقیم به پایتخت کشور ما متصل می‌شد، افزود: این خط آهن، کوتاه‌ترین مسیر ممکن برای حمل و نقل به چین، ترکمنستان، ایران و البته خلیج همیشه فارس است.

 

ایدیربایف با اشاره به اینکه نه تنها منکستائو بلکه سایر استان‌های قزاقستان هم بازار خوبی برای محصولات کشاورزی مازندران است، گفت: استان‌های ما به خاطر آب و هوای خشک، قادر به تولید محصولات کشاورزی نیستند و با این شرایط آب و هوایی، برای تامین آب آشامیدنی هم با مشکلات زیادی مواجه هستیم و هیچ ظرفیتی برای تولید محصولات کشاورزی در استان ما وجود ندارد.

 

استاندار منگستائو قزاقستان خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم که در منطقه ویژه اقتصادی منگستائو، زمین در اختیار قرار دهیم تا مراکزی را برای فروش محصولات کشاورزی احداث کنید.

 

وی با بیان اینکه منگستائو از نظر نفت و گاز غنی است و ساخت و ساز در استان ما خیلی جریان دارد، اظهار داشت: جمعیت استان به سرعت در حال رشد است و نرخ افزایش رشد جمعیت ما چهار درصد است.

 

ایدیربایف با اشاره به اینکه خوشحال هستم امروز از مراکزی بازدید کردم که در زمینه مصالح ساختمانی آسفالت فعالیت می‌کرد، گفت: هرگونه همکاری که بخواهید ما انجام می‌دهیم.

فارس

(یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲) ۰۰:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها