دوشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ / ۲۲:۵۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۵۷۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

گوشت و مرغ در صدر تخلفات فروشندگان بازار

واحدهای بازرسی و نظارت مجامع امور صنفی سراسر کشور دربهمن ماه سالجاری بیش از 350 هزار بازرسی از واحدهای صنفی انجام دادند.

 بر اساس آمار ارائه شده از سوی بازرسی اتاق اصناف 389 هزار و 517 فقره بازرسی از واحدهای صنفی در بهمن ماه سال جاری انجام شد که28 هزار و395 فقره با ارزش ریالی 41 میلیارد و 545 میلیون و 621 هزار و 552 ریال منجر به تشکیل پرونده شد که جهت رسیدگی به ادارات تعزیرات حکومتی و سازمانها و ادارات صنعت، معدن و تجارت ارجاع شد.

بر همین اساس از مجموع 16هزار و900 فقره شکایت دریافت شده توسط واحدهای بازرسی و نظارت اتاقهای اصناف 65 درصد در بخش کالا و35 درصد در بخش خدمات است که با ارزیابی کارشناسان 16 هزار و 207 فقره قابل پیگیری تشخیص داده شده که جهت رسیدگی و برخورد قانونی به مراجع ذیصلاح ارسال شد.

لازم به ذکر است که از مجموع شکایات دریافتی 20 درصد به صورت حضوری، 67 درصد به صورت تلفنی و 13 درصد به صورت کتبی اخذ شده است، ضمن اینکه بیشترین تخلفات در حوزه کالا مربوط به گوشت گوسفندی و گوساله، مرغ، صیفی جات، میوه ومرکبات، روغن، برنج ایرانی، تعمیرات مبلمان و مشاورین املاک است.

این گزارش حاکی است که بیشترین عناوین تخلف هم مربوط به عدم درج قیمت با 15 هزار و 909 فقره، گرانفروشی با 10 هزار و 836 فقره و عدم صدور صورتحساب با 3981 فقره است.

بر اساس گزارشهای رسیده در مورد برخی اقلام از سراسرکشور حاکی است در بهمن ماه قیمت میوه و مرکبات و سیب زمینی با افزایش چند درصدی روبرو بوده است.




ایسنا

(دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲) ۲۲:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها