یکشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ / ۲۲:۱۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۴۵۶۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی

وجود ۲۶ میلیون نفر سالمند در ۴۰ سال آینده و لزوم سرمایه‌گذاری در لبنیات

به گزارش فودنا، مدیرروابط عمومی پگاه فارس با بیان اینکه ۴۰ سال آینده جمعیت سالمند کشور به ۲۶ میلیون نفر می‌رسد، گفت:‌راهکار کاهش هزینه‌ درمان این سالمندان سرمایه‌گذاری در بخش لبینات است

عدل آسا مدیر روابط عمومی پگاه فارس، با تاکید بر نقش مصرف شیر و لبنیات در استحکام استخوان‌ها و سلامت دندان‌ها، گفت: بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش، در حالی که سال 82 هر دانش آموز ایرانی با 5 دندان پوسیده وارد مدرسه می‌شد، در سال 92 این تعداد به 5.7 دندان پوسیده رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین در سال 80 درصد پوکی استخوان در جمعیت بالای 50 سال 15.3 بوده که این رقم در سال 90 به 33.9 درصد رسیده است.

مدیر روابط عمومی پگاه فارس با بیان اینکه حجم فرآورده‌های لبنی در سبد غذایی کمتر شده است، گفت: 50 درصد کسانی که دچار شکستگی استخوان، گردن، ران و استخوان خاصره می میرند و بقیه برای تمام عمر زمین‌گیر می شوند.

عدل آسا افزود: بر اساس آمار وزارت بهداشت هر ایرانی دو دندان پوسیده دارد. ارزش دندان هر فرد 100 میلیون تومان است، اگر هزینه ترمیم دندان را محاسبه کنیم هزینه ترمیم دندان‌های پوسیده در کشور 30 هزار میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر نقش سرمایه‌گذاری در بخش شیر، گفت: اگر 30 هزار میلیارد تومان در بخش تولید هزینه شود، سلامت، طول عمر،‌افزایش اشتغال و افزایش تولید ناخالص ملی را رقم خواهد زد.

ایشان افزودند:‌ متاسفانه نگاه بیمارمحوری در کشور حاکم است و همه به دنبال این هستند که بعد از ابتلا به بیماری درمان کنند، اما باید نگاه سلامت‌محور حاکم باشد و از بروز بیماری جلوگیری شود.

به گفته عدل آسا، طی 40 سال آینده جمعیت سالمند کشور از 6.5 میلیون نفر کنونی به 26 میلیون نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه 6.5 میلیون نفر سالمند کشور 60 درصد هزینه‌های درمان را دارند، گفت: باید با سرمایه‌گذاری در غذا و به ویژه لبنیات سلامتی سالمندان را ایجاد کنیم.

وی گفت: اگر نمی‌توانیم درآمد مردم را افزایش دهیم، باید کاری کنیم تا هزینه‌های درمان در کشور کاهش یابد.

مدیرروابط عمومی پگاه فارس گفت: شیر علاوه بر غذا، دارو است و به دلیل وجود املاح کلسیم فراوان در استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها و جلوگیری از هزینه‌های درمان بسیار مؤثر است.

 

(یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲) ۲۲:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها