یکشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ / ۲۲:۱۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۵۶۶۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

آمادگی همکاری با فائو و آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه توسعه کشاورزی

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، خواستار استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران در راستای کمک به توسعه کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی در جهان شد.

کو لیانگ رئیس بخش مشترک سازمان فائو و آژانس بین المللی انرژی هسته ای از سوی خوزه گراسیانو داسیلوا مدیرکل این سازمان موظف شد تا زمینه‌های همکاری با جمهوری اسلامی ایران را در رابطه با فناوری صلح آمیز هسته‌ای و نقش مهم آن در بخش کشاورزی بررسی کند.

به عقیده کو لیانگ، استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای از جمله اهداف مهم فائو است و کشورهای عضو نیز می‌بایست از ظرفیت‌های لازم در زمینه کاربردهای انرژی اتمی در بخش کشاورزی بهره ببرند و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در این زمینه دستاوردهای ارزشمند خود را در سطح بین المللی جهت کمک به سایر کشورها ارایه دهد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران پس از شرکت در سی و دومین اجلاس منطقه ای خاور نزدیک فائو در رم در دیدار با مدیرکل فائو، آمادگی کشورمان را برای همکاری‌های سه جانبه ایران، فائو و آژانس بین المللی انرژی اتمی جهت تبادل تجربیات و کمک به توسعه کشاورزی کشورهای عضو این سازمان اعلام کرد.





ایلنا

(یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲) ۲۲:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها