شنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۵:۰۴
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۴۵۶۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

قانون اتاق بازرگانی اصلاح می‌شود

عضو هیأت ‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه اعضای اتاق بازرگانی باید تشکل‌ها باشند نه بنگاه‌ها گفت: قانون اتاق بازرگانی اصلاح می‌شود.

محسن جلال‌پور ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: بخش خصوصی قبل و پس از انقلاب نتوانسته است شکل و اندازه خودش را پیدا کند،لذا تشکل‌های بخش خصوصی هم رشد پیدا نکرده‌اند.

وی افزود: اینکه اقتصاد ما دولتی است نشان دهنده آن است که تاکنون نیازی به حضور بخش خصوصی نبوده است، اما از این پس باید تلاش کنیم تا محور اقتصاد کشور بخش خصوصی باشد.

وی با تاکید بر اینکه توانمند کردن بخش خصوصی هیچگاه در برنامه‌ریزی‌های دولتی وجود نداشته است گفت: تقویت بخش خصوصی تنها در قانون اصل 44 مورد تاکید قرار گرفته است.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه چون بخش خصوصی قوی نداشته‌ایم تشکل قوی هم نداریم اظهار داشت: توان حرکتی تشکل‌ها بیش از بنگاه‌ها است، لذا اتاق ایران باید به سمتی حرکت کند که عضو حقیقی نداشته باشد بلکه تشکل‌ها اعضای اصلی اتاق باشند نه اینکه بنگاه‌داران و بنگاه‌ها اعضای اصلی اتاق را تشکیل دهند.

جلال‌پور گفت: قانون اتاق بازرگانی ایران نیازمند اصلاح است و در همین مجلس این قانون متناسب با قوانین جدیدی که آمده است باید اصلاح شود.

-

 

 

فارس

(شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲) ۱۵:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها