شنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۱
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۴۵۵۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات
پول آجیل و جنس های بنجل وارداتی به جیب چه کسی می رود؟

آجیل هایی پوسیده ای که با اسپری رنگ تازه می شوند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید بر واردات بی رویه نظارت و کنترل کافی داشته باشد، گفت: سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت باید به گونه ای باشد که زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین حمایت از تولیدکننده های داخل فراهم شود.

با توجه به اینکه به ایام پایانی سال نزدیک می شویم، قاچاقچیان و واردکننده‌های دارای بند پ یا همان پارتی بازی برای بازار شب عید از اکنون خیز بزرگی بر می دارند تا به راحتی بتوانند بر بازار داخلی خیمه بزنند و خودشان را برای یکسال بیمه کنند. واقعا پول واردات بی رویه جنس های بنجل،‌ بی کیفیت و پوسیده به جیب چه کسی می روند؟ این سئوالی است که متولیان وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و دیگر ارگان های مرتبط باید پاسخگوی آن باشند.

 

واردات بی رویه کالا برای تولیدکننده های داخلی همچون سم است که ریشه تولیدکننده ها را می خشکاند و هر سال نیز شاهد این ماجرا و سکوت و همراهی مسئولان ذی ربط هستیم. برنج هندی در سبد کالا نمونه ای از همراهی مسئولان است، زمانی که برنج بر روی دست کشاورزان داخلی مانده است چه لزومی دارد برنج هندی خریداری و در سبد کالا قرار گیرد؟

در حال حاضر دل تولیدکننده های داخل به بازار شب عید خوش است اما غافل از این که دوستان چینی و هندی به کمک دلالان و واردکننده ها در حال برنامه ریزی برای بازار شب هستند.

این روزها آجیل های ارزان قیمت بی کیفیت تنها با اسپری های مختلف رنگی تازه و زیبا می شود و دوباره به چرخه مصرف باز می گردد، البته به طور حتم دوستان بازرگانی نظارت بر اینگونه تخلفات نظارت دارند.

 

آجیل پوسیده در سفره هفت سین

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه آجیل و تنقلات سال گذشته پوسیده و بی کیفیت بود، گفت: متاسفانه سال گذشته که دولت دهم بر سرکار بود شاهد جنس و محصولات تاریخ گذشته، بی کیفیت و نامرغوب در بازار داخل بودیم.

ابراهیم نکو افزود: نباید اجازه دهیم که اینگونه به مردم بی حرمتی شود و دولت باید شان مردم را با ارائه کالاهای با کیفیت و مرغوب حفظ کند.

 

از تولیدکننده داخلی حمایت شود

وی با تاکید بر اینکه نظارت و کنترل از سوی دولت باید بیشتر و بیشتر شود تا شاهد برخی ناهنجاری ها نباشیم، اضافه کرد: یکی از راه های حمایت از تولیدکننده داخل جلوگیری از توزیع اجناس و کالاهای خارجی در بازار به ویژه نمایشگاه های بهاره است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: از گذشته باید درس عبرت بگیریم که واردات بی رویه به ویژه کالا و اجناس بی کیفیت چه آسیب و ضربه ای به صنعت و تولید داخل زده است و نباید چنین واقعی دوباره تکرار شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های بهاره با مدیریت صحیح مفید است، تصریح کرد: نمایشگاه های بهاره می تواند بهترین فرصت برای حمایت از تولیدکننده های داخلی باشد نباید نباید اجازه دهیم که چین فرصتی به تهدید شود.

 

دولت بر واردات بی رویه نظارت داشته باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید بر واردات بی رویه نظارت و کنترل کافی داشته باشد، گفت: سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت باید به گونه ای باشد که زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین حمایت از تولیدکننده های داخل فراهم شود.

 

شفاف

(شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲) ۱۰:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها