سه شنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۵۴۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

وجود 38 واحد روغن کشی زیتون در کشور

برای حمایت ازمحصول زیتون بین 15 تا 20 میلیون ریال تسهیلات به ازای هر هکتار به زیتون کاران پرداخت می شود و با توجه به کیفیت و نوع باغ نیز بین سه تا 10 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض اعطا می شود.

مجری طرح زیتون کشور از وجود 38 واحد روغن کشی زیتون در کشور با ظرفیت 90 هزار تن خبر داد.
علیرضا اسماعیلی گفت : از نظر کمیت در واحدهای فرآوری زیتون مشکلی در کشور نداریم. 
وی در خصوص حمایت از زیتون کاران گفت: در حمایت از این محصول بین 15 تا 20 میلیون ریال تسهیلات به ازای هر هکتار به زیتون کاران پرداخت می شود و با توجه به کیفیت و نوع باغ نیز بین سه تا 10 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض نیز اعطا می شود. 
وی در خصوص وضعیت باغ زیتون آستان قدس رضوی در منطقه لاسجرد شهرستان سرخه اظهار داشت: این باغ در سال 86 به دلیل سرما زدگی دچار خسارت شدید شد و با اجرای برنامه های مختلف این باغ در حال حاضر 150 هزار اصله درخت زیتون دارد. 
وی گفت: به دلیل تنش های مختلف آبی و تغذیه ای و ابیاری نشدن به موقع به دلیل مقاومت بالای زیتون این باغ امسال سه تن محصول داشته است. 
مجری طرح زیتون کشور با بیان اینکه از محصول امسال 400 کیلوگرم روغن زیتون استحصال شده است گفت: در صورت توجه و ارائه طرحهای مناسب این باغ می تواند به شرایط قبل برگردد و تولیدات آن افزایش یابد. 
مجری طرح زیتون کشور گفت: در قالب طرح حمایت از کشت زیتون آمادگی لازم برای حمایت از این باغ با مشارکت بهره بردار آن وجود دارد. 
مجری طرح زیتون کشور افزود: به تنهایی نمی شود با استفاده از اعتبارات دولتی در این زمینه کار کرد و بهره بردار نیز باید در این عرصه مشارکت فعال داشته باشد. 
استان سمنان قریب چهار هزار و 500 هکتار باغ زیتون دارد و بیشتر اراضی و باغات زیتون آن در شهرستانهای گرمسار، آرادان و سمنان واقع است و در شهرستانهای مهدیشهر و دامغان نیز باغ های زیتون در حال توسعه قرار دارد. 

سالانه 200 تا 250 هکتار به وسعت اراضی زیر کشت زیتون در استان سمنان افزوده می شود و امسال پنج هزار تن محصول زیتون در این استان تولید شد




باشگاه خبرنگاران

(سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲) ۰۹:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها