دوشنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۸:۳۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۵۴۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

احتمال فساد تخم مرغ‌ها و پنیرهای سبد کالایی صفر است

توزیع اولین سبد کالایی با چالش های گوناگونی از جمله چگونگی نحوه انتخاب مشمولین برای دریافت این سبد تا صف های طولانی فروشگاههای عرضه کننده و درگیری ها و شایعات در مورد مرگ هموطنان همراه شد حال با آغاز توزیع مرحله دوم از سبد کالایی اول زمزمه هایی در مورد فاسد بودن پنیرها و تخم مرغ های این سبد به گوش می رسد.

 در توزیع دومین مرحله از سبد اول نیز برخی از کالا‌ها مانند تخم مرغ از سوی اتحادیه مرغداران و پنیر توسط اتحادیه صنایع لبنی کشور توزیع خواهد شد بر همین اساس از رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی پرسیدیم آیا نظارت کافی بر پنیرهای توزیع شده در این سبد وجود دارد یا خیر؟ و آیا گزارشی از فاسد بودن پنیر این سبد دریافت کرده است؟

باکری گفت: پنیرهای عرضه شده در سبد کالایی تنها 3 روز در قرنطینه باقی می ماند که آن هم به منظور آزمایشات بر روی آنهاست که در صورت مسئله دار بودن مرجوع می شود و هیچ گزارشی در مورد فاسد بودن پنیرهای سبد کالایی به انجمن ما ارائه نشده است.بنابراین با قاطعیت می‌گویم احتمال فاسد بودن پنیرها صفر است.

وی تصریح کرد: انجمن تولید کنندگان صنایع لبنی قرار دادی با کارخانجات لبنی منعقد کرده که بر اساس آن در صورتی که کیفیت پنیری رد شود حق مطالبات از آن کارخانه سلب می شود.

باکری در ادامه به میزان تولید پنیر از ابتدای بهمن ماه اشاره کرد و گفت: در این مدت 32 میلیون قالب پنیر به میزان 12 هزار و 800 تن تولید شده و در سراسر کشور توزیع شده است.

وی در خاتمه گفت: کلیه کارخانجات پنیر سازی در کشور که حدود 45 کارخانه هستند برای تولید پنیر سبد کالایی بسیج شده‌اند و برخی خطوط  محصولات دیگر خود را تعطیل کرده اند.

باکری علت عدم حضور صنایع لبنی در نمایشگاه بهاره را نیز نداشتن فراغت کارخانجات صنایع لبنی برای تولید بیشتر پنیر مطرح کرد.

همچنین ناصر نبی پور، رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار با تکذیب خبر فاسد بودن تخم مرغ های سبد کالایی اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل زمستان به سر می بریم در صورتی که تخم مرغ دو ماه هم بیرون از یخچال باشد خراب نمی شود این در حالی است که تخم مرغ های سبد کالایی حتی 1 ساعت هم در مرغداری ها باقی نمی ماند و سریع توزیع می شود.

وی افزود: در صورتی که افراد ساعت 5 و 6 بعداز ظهر برای خرید تخم مرغ به مرغداری ها مراجعه کنند مشاهده می کنند تخم مرغی برای فروش موجود نیست و همه بسته بندی و ارسال شده است.

به گزارش ایلنا، تاکنون یک میلیون و 150 هزار خانوار در استان تهران مشمول دریافت سبد کالا شده‌اند که حدود 900 خانوار در مرحله اول سبد کالای خود را دریافت کرده‌اند و در مرحله دوم 750 منطقه از طریق فروشگاههای زنجیره‌ای و همچنین 400 واحد صنفی برای توزیع اقلام سبد کالا آماده شده اند.

بر این اساس با توجه به اینکه در مرحله اول توزیع و تامین تخم‌مرغ با مشکل مواجه شد در مرحله دوم در صورت عدم تامین تخم‌مرغ، ماکارونی یا چای یا قند و شکر جایگزین خواهد شد و تا پایان اسفند ماه مرحله اول سبد کالا توزیع خواهد شد.

 




ایلنا

(دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲) ۱۸:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها