سه شنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۲:۳۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۵۲۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تنظیم بازار با اتکا بر تولید داخلی صورت می‌گیرد

وزیر کشاورزی گفت: تنظیم بازار محصولات کشاورزی توسط وزارتخانه جهاد کشاورزی با اتکا بر تولید داخلی و حمایت از تولیدکننده‌ها انجام خواهد شد.

محمود حجتی وزیر کشاورزی در حاشیه نشست صبحانه کاری با فعالین بخش خصوصی با اشاره به سیاست وزارتخانه مبنی بر حمایت تولید داخلی اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که اگر وارداتی هم انجام می شود به نحوی باشد که محصول داخلی آسیب نبیند و تولید کننده داخلی متحمل ضرر نشود.
وی افزود: بر طبق سیاست‌های تعرفه‌ای، قیمت تمام شده محصول وارداتی باید کمتر از تولید داخلی نباشد و تولید کننده باید به صورت بهره‌ور به تولید محصول خود بپردازد همچنین تمام تلاش تولید کننده باید ارتقای کیفیت محصول و کاهش هزینه‌های تولید باشد.
وزیر جهاد کشاورزی درخصوص تنظیم بازار با اتکا بر تولید داخلی که به عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته گفت: امروز در بخش عمده ای از محصولات مانند مواد پروتئین؛ گوشت؛مرغ و تخم مرغ بی نیاز از واردات هستیم و می‌توان گفت تولید مرغ و تخم مرغ کشور وضعیت خوبی دارد و حتی تولید این محصولات بیش از حد نیاز کشور است و ظرفیت برای صادرات به بازارهای بین‌الملی نیز وجود دارد.
حجتی با اشاره به واردات نهادهای صنعت کشاورزی گفت: در این خصوص نیاز به واردات داریم که عمده واردان توسط بخش خصوصی انجام می‌شود همچنین واردات در انحصار هیچ‌کس نیست.
وزیر کشاورزی در خصوص واردات گوشت قرمز گفت: کمتر از 5 در صد متکی به واردات گوشت قرمز هستیم، که با نظارت‌های صورت گرفته تلاش می‌شود قیمت گوشت وارداتی کمتر از تولید گوشت داخلی نشود تا تولید کنندگان داخلی آسیب نبینند
این وزیر کابینه دولت یازدهم ادامه داد: تعرفه شکرهای وارداتی هم باید طوری باشد که قیمت تمام شده کمتر از تولید داخل نباشد همچنین در خصوص روغن که بیش از 90 درصد نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود بدین علت است که عمده تولید داخل به صورت دانه های رو غن به فروش می رسد.
حجتی با اشاره به کنترل واردات برنج گفت: باید کنترل دقیقی روی واردات این محصول اعمال شود و مصرف کنندگان به تولید داخلی روی اورند و تولید کننده داخل با مشکل مواجه نشود.
وزیر کشاورزی با اشاره به این که برنامه‌ای برای واردات میوه شب عید نداریم افزود: بر طبق بررسی‌های صورت گرفته ذخیره سازی انجام شده پاسخگوی نیازهای شب عید است.
حجتی در خصوص واردات گندم گفت: با توجه به ذخایر کشور مجوز هفت و دو دهم میلیون تنی به وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت داده شده است که به دلیل برخی مشکلات تامین کامل این مقدار گندم تا کنون محقق نشده است همچنین بخش عمده‌ای خریداری شده است و در حال حل مشکلات برای ورود به کشور هستیم.
وزیر کشاورزی حمایت‌های دولت از صنعت چای را خوب ارزیابی گرد و ادامه داد: همه نوع حمایتی از صنعت چای به عمل آمده است و با توجه به پیشنهاد دولت در لایحه بودجه 160 میلیاد تومان در بودجه کشور به صنعت چای اختصاص پیدا کرد ه است.:

وی تصریح کرد در خرید برگ سبز بهبود باغات چای و ارتقای کیفیت چای کشور سازو کارهایی اندیشیده شده و امیدوار هستیم که در سال آینده کمترین نگرانی را در این صنعت داشته باشیم.




ایلنا

(سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲) ۱۲:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها