دوشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ / ۰۰:۵۹
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۴۵۲۳۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل
موارد تقلب مواداولیه دربازار از طریق انجمن اعلام از طرف ما اقدام

نشست انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی با دکتر هدایت حسینی و همراهان و بیش از 60 شرکت وارد کننده مواد غذایی

در این جلسه که با مطرح شدن مشکلات و موانع واردات توسط واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی برگزار شد، وارد کنندگان به مشکلات تقلبات محصول ها و مواد اولیه تقلبی در بازار اشاره کردند که دکتر حسینی در پاسخ گفت: هر نمونه تقلبی و تخلف که واردکنندگان از طریق کانال انجمن ارائه دهند، از طرف ما اقدام سریع انجام خواهد شد.

حل حداقل 20% مشکلات با تعامل انجمن و سازمان غذا و دارو

به گزارش فودنا، مدیر کل محترم نظارت و ارزیابی فراورده های خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به نقش خوب و موثر انجمن ها بخصوص انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی اشاره کرد و افزود: از همه وارد کنندگان تشکر می کنم و تقاضا می کنم کلیه اقدامات  و تعامل ها از طرف انجمن شود که در اینصورت مطمئن هستم حداقل 20% مشکلات حل خواهد شد.

 

ارزیابی واردات و واردکنندگان در جدول ضرب 3 در  3

دکتر هدایت حسینی گفت در ارزیابی های مان عدالت بر مبنایی واحد صورت می پذیرد و ما در این جمع بندی و ارزیابی جدول ضربی در 3 مورد زیر داریم

1 – کالا بر حسب آسیب پذیری

2 – کشوری که کالا از آن می آید

3 –گواهی های ایمنی که اعتبار لازم را برای ایمنی محصول داشته باشد.

که اگر ضرایب امتیاز موارد فوق، اطمینان را حاصل نماید بدون بازدید و بعد از سپری صدور گواهینامه 1 ساله ، گواهینامه 3 ساله را صادر می کنیم.

ایشان گواهینامه های BRC ، IFS ، ISO 22000  را از معتبرترین استانداردها در سازمان غذا و دارو دانستند که در صورت داشتن این گواهینامه ها کار تایید محصول و یا نمایندگی سریعتر انجام خواهد شد.

و اگر امتیاز های موثر فوق کم و یا وجود نداشته باشد یا دستور بازدید صادر و یا در همان ابتدا رد می شود.

دکتر حسینی نیز به عدم محدودیت در واردات کشورهای متعدد جهن نیز اره کردند  و مبنای  ارزیابی ها را جلوگیری از تقلبات، حمایت از تولید ملی و اطمینان از سلامت محصول دانستند.

 هدایت حسینی

برنج را ساماندهی جدی می کنیم

به گزارش فودنا، مدیر کل محترم نظارت و ارزیابی فراورده های خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفتند: در واردات برنج اقدام اساسی و ساماندهی جدی انجام می دهیم و از واردات برنج هایی که ثبت سفارش ندارند، بصورت جدی جلوگیری می کنیم.

ایشان ضمن اشاره به بازدید هیاتی ایرانی از هند گفت: 7 اقلیم کشت برنج در این کشور مورد تایید بوده و برای محصول هایی که واردات محدود و قابل کنترلی دارد را می توانیم از طریق کشورها رایزنی و اقدامات اصولی را انجام دهیم، ما در برنج با دولت هند تعامل خوبی داریم که از اقلیم های مورد تایید برنج واردات به ایران صورت پذیرد.

 

واردات قانونمند حمایت از تولید ملی  

دکتر حسینی در صحبت های خود گفت: ما طرفدار واردات قانونمند هستیم که این خود حمایت از تولید ملی است.

 انجمن واردکنندگان مواد غذایی

این نشست تجربه ی اول انجمن ولی موفق

در پایان علیرضا مناقبی، رئیس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی، ضمن تشکر از واردکنندگان و همچنین دکتر هدایت حسینی مدیر کل محترم نظارت و ارزیابی فراورده های خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، این تعامل نزدیک را تجربه اول انجمن دانست و گفت: مکتوبات اعضای انجمن در ارجاع مشکلات به شخص دکتر هدایت حسینی تحویل داده می شود.

اعضای انجمن که در این جلسه به بیان مشکلات خود پرداخته بودند، پاسخ های دکتر حسینی و هیات همراه را شنیدند.

لازم بذکر است که اعضا با ابراز رضایت از این جلسه اعلام کردند که تداوم این نشست ها می تواند نتایج موثری را در واردات قانونمند و صحیح داشته باشد.

از حاشیه جلسه می توان به لحظه ای اشاره کرد که دکتر گفت: "با تعامل انجمن و سازمان حداقل 20% مشکلات حل خواهد شد" و در بین یکی از اعضا گفت "با این تعامل همه ی مشکلات حل می شود".

 به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران، جلسه پرسش و پاسخ انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی با دکتر هدایت حسینی مدیر کل محترم نظارت و ارزیابی فراورده های خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ا ساعت 18 الی 20/30 یکشنبه 27 بهمن در مجمع عمومی واردات برگزار شد.

در پایان می توان از رضایت طرفین، به بازخورد مثبت این جلسه اشاره کرد و از اقدام خوب و موثر انجمن و جناب آقای دکتر هدایت حسینی، دکتر اسکندری و خانم مهندس محمدی که بعنوان کارشناسان همراه در جلسه حضور داشتند تمجید نمود.

 

علی اکبر علیان نژادی

شبکه خبری صنایع غذایی ایران 

(دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲) ۰۰:۵۹
دررودى
۱۳۹۲/۱۱/۲۹ Iran
0
0
0

سلام اقاى علیان نژاد عزیز با تشکر از شما ایا صورتى از 60 شرکت واردکننده دارید؟


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها