یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ / ۲۱:۳۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۴۴۹۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

صف های سبد کالا تداعی کننده جنگ جهانی دوم!!

رهبر معظم انقلاب بعد از روی کارآمدن دولت تدبیر امید بارها از دولتمردان خواستار رسیدگی به بهبود وضعیت معیشت مردم شدند و بارها منباب این قضیه سران سه قوه را فراخواندند

جدیت مقام معظم رهبری نسبت به این قضییه این سوال را  برایم به وجود آورد واقعا مردم انقدر در مضیقه هستند که رهبری را شخصا پیگیر این موضوع کرده است؟؟

 

ایشان حتی در نشست هایی که با مسئولان لشکری و کشوری دارند هرگز بهبود وضعیت معیشتی مردم را فراموش نمیکنند و  متذکر این موضوع هستند!!

 

حال که با رهنمود های رهبری عزیز دولت تصمیم گرفت با سایست توزیع سبد کالابه  بهبود وضعیت معیشتی مردم رسیدگی کند و این سیاست گام عملی را به خود گرفت شاهد صف های طولانی مردم بودیم که ساعتها منتطر دریافت سبد کالایی خود میشدند.

 

توزیع سبد کالا بالنفسه امری پسندیده و درخورتوجه و مسئولانه است و اشکالاتی را در نوع توزیع آن مشاهده کرده بودیم که انتقادهایی نیز در این مورد به دولت وارد شد و دولت نیز پذایرای انتقادات شد و با دستور رئیس جمهور به وزیر کار پرونده توزیع نامطلوب توزیع سبد کالا برای مدتی  بسته شد.

 

اما مبحث سبد کالا موضوعی را درخود داشت که از چشم خیلی از همکارن خبری نادیده گرفته شد!! با استعانت به فرموده های رهبر معظم انقلاب از صبر مردم در مقابل ناملایمتی ها و ایستادگی آنها در مقابل تحریم ها برای حفظ نظام ، نکته هایی مشاهده کردم که برخود دانستنم تا آنها را بیان کنم.

 

 زمانیکه خبر مرگ 2 نفر از هموطنان و زخمی شدن چندین نفر در صف سبد کالا را شنیدم نتوانستم بعنوان یک ایرانی جلوی اشکهایم را بگیرم . این اشکها را به مشابه، زمانی برای مردم کشورم ریختم که در کتب تاریخی خواندم در جنگ جهانی دوم و زمان اشغال خاک عزیزمان توسط بریتانیای نامرد ، مردم در صف های نان جان میدادند!!

 

مردمی که بخاطر کینه توزی اشغال گران شب ها را گرسنه سر بر بالین میگذاشتند!!

 

حال و در این زمان  چرا باید مردم برای سبد کالایی که بیش از 100 هزار تومان کالا در خود ندارد در صف جان دهند و زخمی شوند و حاضر باشند ساعت ها در صف بمانند؟؟

 

برایم جای سوال دارد که واقعا مردم این روزها گرسنه سر بر بالین میگذارند؟؟

مقصر این وضعیت چه کسی است؟

 سبد کالا- مواد غذایی

حال سخن معمار کبیر انقلاب را درک میکنم که آمریکا را شیطان بزرگ خواند، شیطانی که در جنگ جهانی دوم و زمان اشغال ایران برای عوام فریبی بین مردم غذا پخش میکرد و در عوض زنجیرهای بندگی را به پای شاه جوان قفل کرد و حالا پس انقلاب مردم ایران و استکبار ستیزی این مردم ، کینه توزی امپریالیسم نسبت به این مردم ده برابر شده، سی سال تحریم و خصومت با ملت ایران نشان بارز این کینه توزی آنهاست. نامطلوبی وضع معیشت مردم برخاسته از همین کینه توزی هاست و حتی تحمل رسیدگی دولت به ملا را ندارند و درمورد پول سبد کال هم نطر میدهند، آنها پول سبد کالا را همان سرمایه بلوکه شده ایی میداند که آمریکا از سر لطف و دوستی به مردم ایران آزاد کرده!! ادعایی که خود به دروغگویی آن واقف اند ، امریکا کمتر از 5 درصد سرمایه 100 میلیارد دلاری  بلوکه شده ایران را آزاده کرده است!!

 

آنها به این فکر نیافتادند که اگر فعالیتشان برای کاهش تولید و کاستن ارزش پول ایران بیشتر شود عزم مردم برای مبارزه و مقابله با مستکبران بیشتر میگردد، مردمی که  این چنین در مضیقه و فشار اقتصادی هستند و نگران اینده و وضع معیشتی  خود اما صبورانه پای سیاست های اقتصادی دولت ایستادند و موجب دلگرمی مسولان نظام در پیشبرد اهداف کلان اقتصدای هستند.حال چگونه آمریکا و انگلیس از ضعف نظام در پایگاههای مردمی سخن میگوید ادعایی بیش نیست. مردم صف های طولانی نان و کمبود آذوقه را در جنگ های جهانی اول و دوم فراموش نکرده اند، مردم مرگ شش میلیون ایرانی را بخاطر قحطی ناشی از حضور اشغالگران آمریکایی و انگلیسی در این جنگها فراموش نکرده اند، مردم هرگز ظلم های دولت های مستکبر را از ذهن پاک نمیکنند و حاضرند گرسنه سر بر بالین بگذارند اما ذره ای به شما و حرفهایتان اعتماد نکنند.

 

 امپریالیسم هنوز مردم ایران را نشناخته، آنها نمیدانند مردم ایران چگونه ملتی هستند، آنها نمیدانند همین مردم حاضرند شب را گرسنه سربالین بگذارند اما میلیونی پای صندوق رای و راهپیمایی استکبارستیز حضور یابند و پای امام وشهدایشان بمانند، همین مردم حاضرند در صف توزیع سبد کالای وطنی جان دهند تا یک لقمه نان از دست اجنبی نگیرند، این مردم همه تحریم ها را تحمل میکنند اما هرگز عزت خود را به قول و حرفهای پوچ مستکبران نمیفروشد.

 

ایرانی بهترین است و لایق بهترین ها، زنده باد ایران و ایرانی.

 

حسین زحمتکش / فودنا

(یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲) ۲۱:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها