یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ / ۲۱:۳۳
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۴۴۹۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

برنج خارجی در سبد کالای ایرانی!!!!!

توزیع سبد کالا در بین مردم نشان از دغدغه دولت در عمل به قول های انتخاباتیش در بهبود وضع معیشت مردم است


 
البته در دولت قبلی این سبد با پرداخت پول نقد تامین میشد اما به هر حال سیاست سبد کالا یقینا برنامه ایی کارشناسی شده است که مدتها قبل نسبت به آن برنامه ریزی شده، اما بحث حاضر ، کارشناسی توزیع سبد کالا نیست بلکه محتویات آن است، سبد کالایی که محتوی مواد غذایی است و منبع مالی آن با پول بیت المال خرج مردم میگردد لذا  از دولت انتظار میرود زمینه بوجود آمده را در حمایت از صنعت مواد غذایی بکار گیرد و  سیاست یک تیر و دونشان داشته باشد .



سبد کالا فرصت مناسبی است تا از مواد غذایی تولید داخل استفاده گردد و صنعتگران عرصه مواد غذایی را به این امیدوار کند که دولت در کنار دغدغه معشیت مردم دغدغه حمایت از تولید را دارد. صنعتگر هر کشور از دولتش انتظار دارد از تولید داخل حمایت کند چون صنعت داخلی حکم قلب اقتصادی کشور رادارد و نیازمند به توجه ، همیاری و همکاری است. سبدکالا عملا فرصت مناسبی برای حمایت از صنعت داخلی است، پولی که برای مردم خرج میشود چرا صرف خرید کالای داخلی نشود و موجب ورود کالای خارجی در سبد خانوارهای ایرانی باشد؟؟



شنیده ها از آن حاکی است گوشت قرمز موجود در سبد کالا وارداتی است و گوشت تولیدی داخال جایی در سبدکالی خانوار ایررانی ندارد!! چقدر شنیدن این خبر دل همه تولید کنندگان این صنعت را به رنج می آورد.

پول ایرانی در جیب خارجی ها ؟؟!!!



اما نگرانی ما بیشتر از حضور برنج خارجی در سبد کالای ایرانی هاست. خبر استفاده دولت از برنج های خارجی در سبد کالا ناراحتی صنعتگران برنج صنعتی را دربرداشت.



حال جای سوال دارد مردم مایلند در سبد کالای خود برنج خارجی داشته باشند یا برنج داخلی؟



کدام ایرانی را میابی که برنج ایرانی را با برنج خارجی خواه هندی یا پاکستانی یکسان بداند؟؟



کدام ایرانی را میابی که برنج طارم مازندران را به برنج پاکستانی ترجیح دهد؟؟



یقینا مردم علاقمند هستند درسبد کالایشان برنج سفید و با کیفیت تولید داخل وجود داشته باشد



جالب آنکه این شایعه بین مردم بوحود آمده که اگر در سبد کالا برنج خارجی وجود داشته باشد با مقدار کمتر هم که شده با برنج داخلی معاوضه کنند! یعنی برای مثال حاضرند 30 کیلو برنج پاکستانی تقدیمی دولت را با 10 کیلو برنج طارم ایرانی در مغازه های فروش برنج ایرانی عوض کنند!!



شاید دولت به خاطر ارزانتر بودن برنج خارجی اقدام به خرید آن میکند تا مقدار بیشتری به مردم رسد اما مردمی که حاضرند برنج تقدیمی دولت را با برنج داخلی عوض کنند چرا دولت خود از ابتدا اینکار را نمیکند تا هم دل ملت را شاد کرده باشد و هم دل صنعت ؟؟! چرا با یک تیر دونشان نمیزند؟؟



یقینا مردم خوشحال میشوند که  در سبد کالای خود برنج اعلای داخلی را مشاهد ه کنند حتی به مقدار کم تر از برنج خارجی!!



چرا دولت فرصت بوجود آمده را در جهت حمایت از برنج صنعتی قرار نمیدهد تا تولید کنندگان این صنعت به آینده کاری خود امیدوار شوند؟؟



صنعتی که بخاطر مبحث برنج آلوده ضربه های زیادی خورد در صورتیکه این مبحث اولین بار از زبان دولتمردان بیان شد و عملا این صنعت تاوان برنج های آلوده خارجی را به تنهایی پس داد این درحالیست که تنها برنج های سالم و با کیفیت را همین صنعتگران تحت نظارت دستگاههای نظارتی دولتی به بازار عرضه میدهند اما محصولشان جایی در سبد کالا ندارد!!



صنعتی که در کنار خود دلالان برنج فله را دارد که چون موشی ریسمان اقتصادی و بهداشتی این صنعت را میجوند و کسی نیست تا جلوی فعالیت مافیایی آنها را بگیرد و امروز در فرصت بوجود آمده برای شکوفایی و حضور دوباره چرا باید نادیده گرفته شوند؟؟



از دولت انتظار میرود در کنار منافع ملت به فکر صنعت هم باشد که صنعتگران از خود مردم هستند ، صنعت و ملت را در کنار هم قرار قرار دهید تا به کمک هم مثلث تعامل سازنده دولت ، ملت و صنعت شکل گیرد که منافع هر سه را شامل شود.



امیدست دولت با توجه به شعار حمایت از تولید ، زمینه بوحود آمده را برای حمایت از صنعت داخل بکار گیرد.



حسین زحمتکش/ فودنا

(یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲) ۲۱:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها