شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۴۷۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تأمین "کالاهای اساسی" با برپایی نمایشگاه‌های فروش بهاره

با آغاز به کار نمایشگاه‌های فروش بهاره در اسفند ماه کالا و اقلام اساسی و مورد نیاز مردم باکیفیت و قیمت مصوب تأمین خواهد شد.

محمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، افزود: نمایشگاه‌های فروش بهاره در صورتی که بتواند اقلام اساسی مورد نیاز مردم را باکیفیت و قیمت مناسب تهیه و تأمین کند، در آرامش بازار شب عید مؤثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه شروع به کار این نمایشگاه‌ها بهتر است از اوایل اسفندماه باشد تصریح کرد: چنانچه نمایشگاه‌های فروش بهاره در اوایل اسفندماه برپایی شود، علاوه بر اینکه از شلوغی و ترافیک بازار شب عید کاسته می‌شود مردم به راحتی می‌توانند در طول مدت زمان بیشتری کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

حسن‌نژاد با تأکید بر عدم عرضه کالاها بی‌کیفیت در نمایشگاه‌های بهاره افزود: کالاهایی که در این نوع نمایشگاه‌ها توزیع می‌شود باید از کیفیت و قیمت متناسبی برخوردار باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: با نظارت واحدهای بازرسی باید از عرضه کالاهای بی‌کیفیت جلوگیری کرد، چراکه عرضه این نوع کالاها نمی‌تواند در افزایش قدرت خرید مردم تأثیرگذار باشد.

حسن‌نژاد توزیع سبد کالایی را جایگزین بهتری بر یارانه نقدی دانست و افزود: سبد کالایی به دلیل اینکه تورم‌زا نیست می‌تواند کمک بهتری در بهبود وضعیت معیشتی مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ پولی که به عنوان یارانه نقدی به حساب مردم واریز می‌شود ممکن است در تأمین کالاهای غیرضرور مصرف شود در حالی که ارائه سبد کالایی با جمع‌آوری نقدینگی، مایحتاج اساسی خانوارها را تأمین می‌کند.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲) ۰۹:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها