سه شنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۳:۱۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۴۴۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

8 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان کشاورزی برای استخدام تأیید شدند

در حالی که بر اساس قانون، وزارت جهاد کشاورزی باید تا پایان امسال ۱۰ هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی را استخدام کند رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور می‌گوید: ۸ هزار از فارغ‌التحصیلان کشاورزی برای استخدام تأیید شدند.

محسن موحدیان عطار امروز در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: بر اساس قانون قرار بود از بین فارغ‌التحصیلان کشاورزی که به نظارت محصولات استراتژیک مشغول هستند 10 هزار نفر طی دو سال( تا پایان امسال) استخدام شوند که تاکنون 7 تا 8 هزار نفر آنها تأیید شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور ادامه داد: برای جذب بقیه این فارغ‌التحصیلان تا 10 هزار نفر، قرار است آزمونی برگزار شود که بعد از آن حد نصاب به 10 هزار نفر خواهد رسید.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، که با توجه به نزدیکی پایان سال در این فرصت کم امکان جذب 10 هزار نفر وجود دارد؟ گفت: ما هم پیگیر این استخدام هستیم و وزارت جهاد کشاورزی بر اساس قانون موظف به اجرای آن است.

 

*دلیل طولانی شدن مراحل جذب 10 هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی

موحدیان در خصوص دلیل طولانی شدن اجرای این قانون گفت: مشکل اصلی محدودیت مالی بود و دولت مجوز استخدام نمی‌داد.

 

*سالانه 27500 نفر به بیکاران فارغ‌التحصیل کشاورزی اضافه می‌‌شود

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه سالانه 27 هزار و 500 نفر فارغ‌التحصیل کشاورزی به جامعه اضافه می‌شود، گفت: 130 هزار و 149 نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور جویای کار هستند.

به گزارش فارس، آمار فارغ‌التحصیلان کشاورزی جویای کار تنها مربوط به اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی است در حالی که بسیاری از فارغ‌التحصیلان کشاورزی عضو این سازمان نیستند که با احتساب آنها میزان بیکاران این بخش بسیار فراتر خواهد بود.

وی در ادامه به تفاهمنامه‌ای با بانک کشاورزی اشاره کرد که به هر فارغ‌التحصیل کشاورزی 50 میلیون تومان پرداخت شود و برای جلوگیری از مشکلات ضامن، آنها بتوانند به صورت زنجیره‌ای تسهیلات دریافت کنند.

موحدیان گفت: پرداخت این تسهیلات به شرطی است که فارغ‌التحصیلان پروژه‌ اجرا داشته باشند و این پروژه‌ها از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر باشد.

 

 

 

 

فارس

(سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲) ۱۳:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها