یکشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۲ / ۱۱:۴۱
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۴۴۳۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

هشدار درباره مصرف برنج فله

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ضمن هشدار درباره مصرف برنج فله گفت: برخی سودجویان برنج های نامرغوب را با برنج های ایرانی مخلوط و به اسم برنج ایرانی به مردم می فروشند.

سیدهدایت حسینی افزود: برنج های ایرانی بسیار با کیفیت هستند و از درجه ایمنی بالایی برخوردارند.

وی تصریح کرد با توجه به اینکه فعالیت صنعتی قابل توجهی در شمال کشور انجام نمی شود، نگران آلودگی خاک در مناطق حاصل خیز برنج نیستیم.

حسینی با بیان این که پایش این محصول در سطح عرضه بطور مستمر و با جدیت در حال انجام است، ادامه داد: این سازمان نمونه های برنجی را که با استانداردها منطبق نباشد، جمع آوری می کند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: بر اساس طرح «تشدید نظارت بر برنج و ارتقای سلامت برنج»، کنترل برنج وارداتی نه تنها از گمرک بلکه از مبدا انجام می شود.

حسینی به کد گذاری و شناسنامه دار کردن برنج های وارداتی به منظور ردگیری از طریق کد ۱۶ رقمی درج شده در کسیه های برنج اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح، کاهش حد مجاز سرب کادیوم و آرسنیک برنج های وارداتی نیز تا حد ۲۰ درصد بررسی می شود.

حسینی تصریح کرد پس از این سازمان غذا و دارو، جلوی واردات برنج های بی کیفیت را می گیرد، بطوریکه از برنج هایی با برندهای بین المللی و مشهور کشورهای مبدا (هند و پاکستان) که به کشورهایی مانند کانادا و آمریکا برنج صادر می کنند، استفاده خواهد شد.

وی با بیان این که کشورهای خارجی، مبدا برنج های آلوده به کشور بودند، افزود: اکنون صدها تن از هفت برند اعلامی توقیف و از چرخه مصرف خارج شده است.

 

 

 

 

ایرنا

(یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲) ۱۱:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها