جمعه / ۲۹ آذر ۱۳۹۲ / ۲۳:۰۹
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۴۳۴۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

برپایی نمایشگاه اختصاصی ایران در بیشکک

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از برپایی نمایشگاه اختصاصی ایران در بیشکک پایتخت قرقیزستان با محوریت این استان خبر داد.

سید ابراهیم حسینی بعد از ظهر امروز در نشست آشنایی بازرگانان خراسان شمالی با بازار قرقیزستان در محل سالن اجتماعات مجامع امور صنفی، اظهار داشت: این نمایشگاه 12 تا 17 اسفندماه امسال در پایتخت این کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به موافقت سازمان توسعه تجارت ایران  با برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در شهر بیشکک قرقیزستان با محوریت این استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور فعالان عرصه تجارت خارجی استان شاهد برگزاری هرچه پربارتر این نمایشگاه باشیم.

حسینی، برپایی دوره آشنایی بازرگانان استان با بازار این کشور را برشمرد و افزود: به طور حتم شناخت بیشتر تجار و فعالین اقتصادی استان نسبت به زمینه‌ها و ظرفیت‌های موجود به افزایش حجم مراودات تجاری کمک خواهد کرد.

وی به حجم صادرات استان خراسان شمالی به کشور قرقیزستان هم اشاره کرد و گفت:  طی امسال افزون بر 25 هزار دلار کالا به وزن بیش از 70 تن از خراسان شمالی به این کشور صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اضافه کرد: عمده  محصولات  صادراتی استان به این کشور، محصولات پلاستیکی، پشم شیشه، خرما، کربنات کلسیم، مواد غذایی، شکلات، بیسکویت بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان شمالی هم برگزاری نمایشگاه قرقیزستان را فرصتی برای توسعه صادرات این استان برشمرد.

محمد صمدی در پایان متذکر شد: قرقیزستان ظرفیت‌های بالایی برای ورود تجار خراسان شمالی دارد.
(جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲) ۲۳:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها