دوشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۳۰۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

سهم کشاورزی از بودجه سال آینده

بودجه در نظر گرفته شده سال آینده برای وزارت جهاد کشاورزی 994 میلیارد و 880 میلیون و 100 هزار تومان است که البته بودجه سالانه برخی از سازمان‌ها مانند سازمان جنگل‌ها، مراتع، و آبخیزداری، دامپزشکی، شیلات، صندوق بیمه محصولات کشاورزی و ... به صورت جداگانه محاسبه شده است.

در برنامه‌ بودجه 93 متشکل از هزینه‌های عمومی و اختصاصی، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی برای هر وزارتخانه مشخص شده است.

بودجه پیش‌بینی شده برای بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله سازمان‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی، شرکت‌ها و دیگر زیرمجموعه‌های وابسته به وزارت جهادکشاورزی به صورت بخشی از بودجه این وزارتخانه یا مستقل در نظر گرفته شده است.

در این میان بودجه وزارت جهاد کشاورزی در سال آینده 994 میلیارد و 880 میلیون و 100 هزار تومان در نظر گرفته شده که 802 میلیارد و 316 میلیون و 700 هزار تومان آن به نام این وزارتخانه مشخص شده و ما بقی آن در قالب بودجه سالانه دیگر دستگاه‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است.

بیشترین بودجه پس از بودجه در نظرگرفته شده برای ستاد مرکزی وزارت جهاد کشاورزی به موسسه جهاد نصر اختصاص دارد که معادل 110 میلیارد و 240 میلیون تومان است.

در برنامه‌ بودجه 93 کشور برای سازمان امور عشایری 28 میلیارد و 309 میلیون و 400 هزار تومان بودجه در نظر گرفته شده و بودجه در نظر گرفته شده برای سازمان حفظ نباتات کشور 11 میلیارد و 692 میلیون و 900 هزار تومان است.

هم‌چنین بودجه وزارت جهاد کشاورزی برای موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی و اقتصاد کشاورزی معادل هفت میلیارد و 846 میلیون و 700 هزار تومان و بودجه این وزارتخانه در شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی 17 میلیارد و 757 میلیون تومان اعلام شده است.

البته بودجه سازمان چای نیز در زمره سازمان‌هایی است که با بودجه وزارت جهاد کشاورزی به صورت مشترک محاسبه شده که برای این سازمان در سال آینده بودجه‌ای معادل پنج میلیارد و 184 میلیون و 200 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

اما بودجه دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های وزارت جهادکشاورزی که در ردیف‌های جداگانه محاسبه شده نشان از اهمیت ویژه آن‌ها دارد در این میان بودجه محاسبه شده برای سازمان شیلات ایران 60 میلیارد و 663 میلیون و 700 هزار تومان در سال آینده اعلام شده است.

سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور یکی از مهمترین سازمان‌های نظارتی و اجرایی وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود که در برنامه بودجه سال آینده بودجه‌ای معادل 206 میلیارد و 378 میلیون تومان برای این سازمان پیش‌بینی شده است.

همچنین بودجه سازمان دامپزشکی کشور برای سال 93 نیز 64 میلیارد و 488 میلیون و 400 هزار تومان در نظر گرفته شده است که حدود 31 میلیارد آن در ردیف بودجه خود سازمان و مابقی که 33 میلیارد تومان است، برای خرید واکسن و واکسیناسیون دام در نظر گرفته شده است.

صندوق بیمه محصولات کشاورزی یکی از دستگاه‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی است که وظیفه پرداخت سهم دولت در پوشش بیمه محصولات کشاورزی را برعهده دارد برای این صندوق که در سال‌های گذشته همواره با مشکل کمبود اعتبار مواجه بوده در ردیف‌های متفرقه اعتبارات دولتی بودجه‌ای معادل 150 میلیارد تومان اعلام شده که شامل اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این صندوق است.

بودجه در نظر گرفته شده برای شرکت شهرک‌های کشاورزی در سال 93 که موظف به مطالعه و طراحی زیر ساخت شهرک های کشاورزی و تامین تسهیلات احداث شهرک ها 20 میلیارد تومان است.

 

 

 

ایسنا

(دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲) ۱۰:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها