چهارشنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۲ / ۰۹:۳۳
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۴۲۹۷۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

صادرات شیر با وجود کمبود در داخل توجیه منطقی ندارد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس،در واکنش به آمار گمرک مبنی برصادرات 238 هزار تن شیر و محصولات فرآوری،گفت: اگر اظهارات گمرک ایران مبنی بر صادرات 238 هزار تن شیر و محصولات لبنی صحت داشته باشد،به طور حتم باید ارزاوری حاصل از آن درکشور مشاهد ود اما متأسفانه آنچه که تاکنون شاهد هستیم نیازمندی کشور به ارز است.

هدایت الله میرمرادزهی ،در واکنش به آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه در هشت ماهه نخست سال جاری238  هزار تن شیر و محصولات فرآوری به سایر کشورهای جهان صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته  حدود 8 درصد از نظر وزنی رشد داشته است، به نظر شما آیا آمار و اظهارات گمرک مبنی بر صادرات این حجم شیر و محصولات فرآوری صحت دارد ؟گفت: باتوجه به اینکه درحال حاضر بسیاری از واحدهای دامپروری کشور با مشکل کمبود و گرانی نهاده های دامی مواجه هستند،اما برخی از واحدهای تولیدی توانسته اند با این مشکل دست و پنجه نرم کنند و به تولید شیر و فرآورده های لبنی بپردازند به طوری که اکنون نیاز داخلی کشور فقط از این واحدهای تولیدی تأمین می شود.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی درمجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: متأسفانه درحال حاضر کشور به علت کمبود و گرانی نهاده های دامی با کاهش و گرانی شیر و فرآورده های لبنی مواجه شده است، به همین جهت چطور می توانیم زمانی که کمبود شیر و فرآورده های لبنی گریبانگیر کشور است صادرات 238  هزار تنی شیر و محصولات فرآوری را داشته باشیم؟

کشور چطور می تواند بازار خارجی را تأمین کند؟   

این نماینده مردم در مجلس نهم، اظهار داشت: این موضوع بسیار جای صحبت و بحث دارد به طوری که وقتی کشور نتواند نیاز داخلی را تأمین کند چطور می تواند بازار خارجی را تأمین کند؟   

میرمرادزهی با تأکید بر اینکه مسئولان دولتی در وهله ی اول باید نیاز بازار داخلی را تأمین کنند ،افزود: اگر کشور در خصوص تولید شیر و سایر محصولات لبنی مازاد داشته است،پس چطور  محصولات لبنی گران قیمت بودند؟ به طوری که روزانه شاهد افزایش قیمتی شدید و چشمگیر شیر و فراورده های لبنی بودیم.

وی،تصریح کرد: آنچه که  قانون حکم می کند این است که ابتدا نیاز بازار داخلی باید تأمین شود و چنانچه مازادی از محصول باقی ماند این محصولات به سایر کشورهای جهان صادر شوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس،گفت: اگر اظهارات و آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران مبنی بر صادرات 238  هزار تن شیر و محصولات فرآوری صحت داشته باشد،به طور حتم باید ارزاوری حاصل از آن درکشور مشاهد شود اما متأسفانه آنچه که تاکنون شاهد هستیم نیازمندی کشوربه ارز است.

 

 

 

 

خانه ملت

(چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲) ۰۹:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها