سه شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۲ / ۱۵:۴۸
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۴۲۹۵۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

نمایشگاه IRAN FOODEX تنها نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی ایران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران

به گزارش فودنا، سید زین العابدین هاشمی، مجری نمایشگاه ایران فودکس در نشست خبری امروز گفت: اگر از جشنواره های متفرقه و نمایشگاه های مرتبط زیر شاخه های غذایی که استقلال نمایشگاه غذایی را ندارد بگذریم، ایران فودکس تنها نمایشگاه صنعت غذای ایران است.

هاشمی مدیر عامل مشکات تجارت یاس، ادامه داد : در ایران بالغ بر 10 هزار شرکت صنایع غذایی فعالیت می کنند که جای یک نمایشگاه کاملا اختصاصی در این عرصه خالیست

ایشان در پاسخ به وجود نمایشگاه اگروفود نیز افزود: این نمایشگاه صنایع تبدیلی، کشاورزی و همچنین صنایع غذایی است که نمی توان از آن به عنوان نمایشگاه اختصاصی صنعت غذا نام برد.

این نمایشگاه از 6 الی 9 دی ماه 92در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور شرکت ها و برند های فعال عرصه غذایی برگزار می گردد.

هاشمی در مورد افتتاحیه نمایشگاه اعلام کرد این مراسم با حضور مسئولان دولتی و بخش خصوصی در روز 6 دی ماه انجام خواهد شد.

برای این نمایشگاه برنامه هایی اعم از حضور هیات های تجاری کشورهای هسایه، برگزاری همایش صنعت غذایی و همچنین تقدیر از بزرگان و چهره های مطرح این صنعت در نظر گرفته شده است.

مجری نمایشگاه ایران فودکس در پاسخ به سوال خبرنگار فودنا در مورد چگونگی ممیزی منتخبان همایش گفت: با توجه به اینکه اولین دوره همایش می باشد این انتخاب با مشارکت و مشورت سازمان توسعه تجارت، اداره استاندارد و ارگان های ذیربط انجام می گردد.

مدیر عامل پارس مشکات یاس در ادامه به نقش ویژه ایران در تولید محصولات غذایی حلال اشاره کرد و گفت: که ایران تنها کشوری است که 100%  محصول غذایی تولیدی اش حلال است .

زین العابدین هاشمی، نقش همه ارگان ها، انجمن ها و بخصوص رسانه ها را در ایجاد نمایشگاهی معتبر مهم توصیف کرد و افزود: امیدواریم با توجه به پتانسیل بالا ایران بتوانیم در قالب این نمایشگاه جایگاه خوبی پیدا کنیم، این در حالیست که امارات با توجه به جمعیت کمتر و تولید کنندگان بسیار پایین در قالب نمایشگاه گلفود به بستر بزرگ تجاری صنعتی تبدیل شده است.

ایشان از تشکیل نمایشگاه فراورده های غذایی آماده، نیمه آماده، کیترینگ و صنایع غذایی در کنار این نمایشگاه یاد کرد و از حضور شرکت های هواپیمایی، کارخانه های کیترینگ و رستوران های زنجیره ای معتبر خبر داد.

در پایان هاشمی گفت: ما بهیچ عنوان دنبال پرکردن فضای نمایشگاه به هر قیمتی نیستیم و به دنبال حضور شرکت هایی هستیم که جایگاه معتبری در صنعت دارند.

 

(سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲) ۱۵:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها