دوشنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۲ / ۱۳:۲۵
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۴۲۹۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

بهبود وضعیت تولید عسل در خراسان‌رضوی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: در سال‌های گذشته به علت خشکسالی، تولید عسل استان با مشکلات زیادی روبه‌رو بود اما هم‌اکنون تولید عسل رو به بهبود است.

«حسین صفرپور» اظهار کرد: در استان حدود 160 هزار کندوی زنبور عسل وجود دارد که اکثر این کندوها در مشهد و چناران هستند و سالانه حدود 1020 تن عسل از این کندوها برداشت می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته به علت خشکسالی‌های موجود، تولید عسل استان با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده بود، گفت: مشکلات موجود را می‌توان با مدیریت صحیح از میان برد، هم‌اکنون وضعیت زنبور عسل خراسان‌رضوی رو به بهبود است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با اشاره به فواید مختلف زنبور عسل، اظهار کرد: علاوه بر تولید عسل، زنبورداران عسل با گردافشانی می‌توانند محصولات زراعی را افزایش دهند و بهتر است که باغداران برای افزایش سطح تولید، از زنبور عسل استفاده کنند که سعی شده است ظرف دو سال آینده این امکان برای باغداران فراهم شود.

صفرپور خاطرنشان کرد: ایستگاه پرورش‌ و تحقیقات زنبور عسل که در خراسان‌رضوی وجود دارد به گسترش پرورش ملکه‌های آرام با تولید بسیار و اصلاح نژاد خوب پرداخته تا به این وسیله، تولید زنبور عسل در استان را افزایش دهیم.

 

 

 

ایسنا

(دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲) ۱۳:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها