چهارشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۴۲۱۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

مشارکت نان رضوی در تغذیه‌ی رایگان مدارس

مدیرعامل نان قدس رضوی از اختصاص 15 درصدی تولیدات این شرکت به تغذیه رایگان مدارس کشور خبر داد.

 «حسن قاسمیان‌مقدم» گفت: با توجه به اهمیت سلامت کودکان، نوجوانان و جوانان به عنوان نسل‌های آینده کشور و در جهت فراهم کردن تغذیه‌ی سالم و مغذی، آستان قدس رضوی با وزارت آموزش و پرورش در طرح تغذیه‌ی رایگان دانش‌آموزان همکاری دارد، به‌گونه‌ای که حدود 10 تا 15 درصد از کل تولیدات این شرکت به تغذیه رایگان مدارس اختصاص می‌یابد.

وی افزود: در این طرح از انواع تولیدات نان رضوی استفاده می‌شود و سعی شده است با غنی‌سازی آرد مصرفی و افزودن انواع ریزمغذی‌ها، محصولاتی سالم و مقوی برای استفاده‌ی دانش‌آموزان مدارس کشور تامین و ارائه شود.

مدیرعامل نان قدس رضوی ادامه داد: آنچه که در تغذیه‌ی افراد و به‌خصوص کودکان، دانش‌آموزان و نوجوانان مهم است، سالم، بهداشتی و مغذی بودن محصولات تولیدی است که از نظر تامین کالری مورد نیاز بدن، مفید و ثمربخش باشد.

قاسمیان ادامه داد: گروه سنی یادشده با توجه به فعالیت بدنی که در ساعت‌های تحصیل در مدارس انجام می‌دهند، نیازمند استفاده از مواد غذایی سالم و مغذی حاوی عناصر غذایی لازم برای تامین انرژی و کالری است و در این میان ترویج استفاده از این گونه محصولات در میان وعده‌های غذایی، اهمیت بسزائی دارد.

وی یادآور شد: همکاری آستان قدس رضوی با وزارت آموزش و پرورش در طرح تغذیه‌ی رایگان مدارس در طول سال تحصیلی، از آبان‌ماه آغاز و تا اسفندماه ادامه دارد. با توجه به اهمیت تغذیه‌ی سالم دانش‌آموزان، انتظار داریم با تعامل سازنده میان مسوولان ذی‌ربط، این گونه همکاری‌ها در سطح کشور گسترش یابد.

 

 

 

ایسنا

(چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲) ۰۹:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها