سه شنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۲ / ۱۳:۱۷
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۴۱۹۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

دومین جشنواره ˈانار، میوه قرآنیˈ در تهران برگزار می شود

ˈجشنواره انار، میوه قرآنیˈ همزمان با عید سعید غدیر از فردا چهارشنبه یکم تا دهم آبان ماه سال جاری در مصلای تهران برگزار می شود.

این جشنواره با هدف ترویج و الگوسازی در جهت توسعه فرهنگ استفاده از میوه های سالم و بهره گیری از آموزه های دینی در بهره گیری از این نعمت ها برگزار خواهد شد.

ترویج و فرهنگسازی مصرف محصولات سالم، بومی و ارگانیک کشاورزی داخلی، آشنایی مردم با طعم واقعی میوه، ارتقای توان اقتصادی و بازرگانی باغداران از طریق ارایه مستقیم تولیدات کشاورزی، برنامه ریزی برای حمایت از تولیدات ملی در بخش کشاورزی و آمادگی عوامل تولید برای حضور در بازرهای جهانی از مهمترین اهداف این جشنواره به شمار می رود.

امسال در این جشنواره علاوه بر حضور استان های تولیدکننده انار همچون فارس، مرکزی، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و لرستان، سوغات و صنایع دستی استان های سراسر کشور نیز معرفی و با تخفیف های ویژه عرضه می شود.

علاوه بر عرضه فرآورده های طبیعی انار همچون آب انار، رب انار، لواشک، آلوی انار را نیز می توان نام برد.

همچنین چهار میوه قرآنی دیگر از جمله انگور، انجیر، زیتون و خرما نیز به همراه فرآورده هایشان در این جشنواره عرضه می شوند.

بر اساس این گزارش، در حاشیه این جشنواره کارگاه نقاشی برای کودکان، مسابقات کودکان و خانواده ها به همراه اهدای جوایز و جنگ های شاد خانوادگی نیز بر پا می شود.

جشنواره انار و میوه قرانی از فردا چهارشنبه یکم تا 10 ابان ماه سال جاری به مدت 10 روز از ساعت 8 صبح تا 10 شب برای عموم آزاد است.

 سال گذشته در پی برگزاری نخستین جشنواره انار، میوه قرآنی استقبال چشمگیری به عمل آمده است.

 

 

 

ایرنا

(سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲) ۱۳:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها