یکشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۳۶۷۳۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور

کاهش اختلاف نرخ ارز در مرکز و صرافی‌ها تا پایان سال

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشورگفت: عملکرد مرکز مبادلات ارزی حاکی از آن است که متوسط نرخ مبادله‌ای دلار آمریکا 25 هزار ریال، انحراف معیار 613 ریال و ضریب تغییرات آن 2.45 درصد بود.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور خبر داد: عملکرد مرکز مبادلات ارزی طی سه ماه نخست فعالیتش حاکی از آن است که متوسط نرخ مبادله‌ای دلار آمریکا 25 هزار ریال، انحراف معیار 613 ریال و ضریب تغییرات آن 2.45 درصد بود.

صمد کریمی با تشریح عملکرد مرکز مبادلات ارزی اظهار کرد: هم‌چنین در مرکز مبادلات ارزی به‌طور متوسط روزانه 154 ثبت سفارش پذیرفته شده و توسط بانک مرکزی ارز به آن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه میزان خرید ارز توسط بانک‌ها از بانک مرکزی در ماه‌های آبان و آذرماه روند پرشتابی در مقایسه با ماه اول فعالیت مرکز داشته گفت: بیشترین ارز اختصاص‌یافته در مرکز مربوط به گروه پنجم اولویت کالایی است.

کریمی در ادامه گفت: فاز سوم فعالیت مرکز براساس سامانه پرتال ارزی عمدتا به صورت الکترونیکی و با مراجعه مشتریان ارزی بانک‌ها به شعب ارزی بانک‌های خصوصی و دولتی در تهران و شهرستان‌ها صورت گرفته است.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور با بیان اینکه نمایندگان بانک‌های کشور با حضور در مرکز در تعامل سازنده با بانک مرکزی نسبت به انجام امور مربوط به گواهی‌های ثبت آماری و دریافت کد تخصیص ارز از بانک مرکزی اقدامات لازم را انجام داده‌اند گفت: عدم اجرای برخی مقررات جدید از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط و برخی فعالان اقتصادی می‌توانند در فرآیند همگرایی نرخ در بازار کشور تاثیر معناداری داشته باشد به‌طوری که برنامه‌های آتی عنوان شده جملگی در صدد رفع چالش‌ها و مشکلات بازار ارز کشور است.

کریمی اظهار کرد: بررسی‌ها حاکی از آن است که قیمت ارز در شبکه صرافی‌های مجاز متاثر از میزان عرضه‌ ارز در مرکز به ویژه در خصوص ارز‌های متقاضی است و با تقویت عرضه‌ ارز در سه ماهه دوم شاهد نزدیکی نرخ بیشتر ارز در شبکه‌ی صرافی‌های مجاز و مرکز مبادلات ارزی کشور خواهیم بود.
(یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱) ۰۹:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها