چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۸
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۳۶۶۵۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

تخصیص ارز به گروه 9 کالایی در بانک مرکزی در حال بررسی است

سخنگوی مرکزمبادلات ارزی از بررسی تخصیص ارز مبادله ای به گروه 9 کالایی توسط کارشناسان بانک مرکزی خبر داد و گفت: اطلاع رسانی در مورد نحوه تخصیص ارز مبادله ای به این گروه بزودی انجام می شود.

ˈ‌صمد کریمیˈ  با اشاره به مکاتبات وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت با بانک مرکزی برای تخصیص ارز به گروه 9 کالایی، اظهارداشت: بانک مرکزی اختصاص ارز به این گروه را همانند فرآیند اجرایی گروه های 3 تا 8 انجام خواهد داد.

وی گفت: از نظر وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت اولویت سه تا 9 جز اولویت های وارداتی مورد نیاز کشور است و تفاوتی بین آنها وجود ندارد ، زیرا در دسته بندی این گروه کالاها ویژگی هایی همانند مواد اولیه ،‌ واسطه ای و ساخته شده، وجود دارد.

کریمی ادامه داد: بانک مرکزی از ششم دی ماه نیز تخصیص ارز به گروه هشت کالایی را به عنوان کلی ˈ کالاهای سرمایه ای و ماشین آلاتˈ آغاز کرده و در فهرست کالاهای مشمول ارز مبادله ای قرار داده است.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی تصریح کرد: این مرکز از ابتدای فعالیت خود از سوم مهرماه امسال تا کنون نسبت به تامین ارز 12 هزار واحد تولیدی که به طور عمده واحدهای کوچک و متوسط را در بر می گیرد، اقدامات لازم را انجام داده است.

 

ایرنا

(چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱) ۱۲:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها