شنبه / ۲ دی ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۳۶۳۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

ثابت ماندن نرخ بیمه محصولات کشاورزی

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور از ثابت ماندن نرخ بیمه محصولات کشاورزی در سال جاری خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری با رویکرد افزایش حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، نرخ بیمه محصولات کشاورزی بدون تغییر و برابر با نرخ‌های سال زراعی گذشته اعلام و اجرا می‌شود.

محمدحسین صفرپورطاهر داظهار کرد: بیمه کشاورزی یک مکانیزم مشارکت در ریسک است که از طریق مشارکت بیمه‌گر با تولیدکنندگان در پذیرش ریسک، هنگام بروز خطر از زیان تولیدکننده جلوگیری کرده و در درآمد تولیدکنندگان ثبات ایجاد می‌کند.

وی افزود: علی‌رغم تأخیر در اختصاص بودجه مصوب، صندوق بیمه کشاورزی با طرح چندین سناریوی پیشنهادی در جهت افزایش تعهدات بیمه‌ای محصولات کشاورزی، همواره آماده انجام خدمت به جامعه بهره‌بردار بخش کشاورزی بوده که امیدواریم با اهتمام مسؤولان نظام در قوای مختلف، بودجه مناسب در سال زراعی آتی این طرح در دستور کار قرار گیرد و تامین شود.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: در نظام تولید افزایش شاخص و اعمال مدیریت فنی بیش‌تر در مزارع، باغ‌ها، واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان، باعث افزایش کمی و کیفی تولیدات می‌شود، بنابراین نظام بیمه‌ای باید در جهت کمک به روند افزایش کمی و کیفی تولید فعالیت کند که در راستای تخصیص بهینه منابع، مطالعه موردی هدفمندی یارانه‌ها در بیمه کشاورزی را انجام داده‌ایم و چند سناریو نیز تعریف شد که اجرای این طرح‌ها پس از حل موانع اعتباری و بودجه‌ای، اجرا می‌شود.

صفرپور طاهر اعلام کرد: بر اساس گزارش بانک جهانی در سال 2008 بیش از 100 کشور جهان به نوعی بیمه کشاورزی را انجام می‌دهند که در اکثر این کشورها پرداخت یارانه از سوی دولت‌ها باعث می‌شود تا خرید بیمه‌نامه‌های کشاورزی برای کشاورزان خرد و فاقد توان مالی نیز قابل تحمل و پذیرش باشد.

تجارب جهانی حاکی از آن است که گسترش سیاست‌های حمایتی از طریق فراگیر کردن نظام‌های بیمه‌ای از مهم‌ترین برنامه و سیاست‌های بخش کشاورزی در اکثر کشورها است.

 

ایسنا

(شنبه ۲ دی ۱۳۹۱) ۰۹:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها