دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۳۵۳۷۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

همکاری های ایران ولبنان در زمینه دام،طیور و صنایع لبنی گسترش می‌یابد

یک هیات تخصصی لبنانی نه نفره متشکل از بخش های دولتی و خصوصی به سرپرستی مشاور وزیر کشاوزی لبنان جهت بازدید از توانمندی های کشورمان در یازدهمین نمایشگاه تخصصی- بین المللی دام، طیور و صنایع لبنی و گسترش همکاری های دو کشور در این زمینه روز یکشنبه عازم تهران شدند.

سه نفر از اعضای هیات را مسئولین ارشد وزارت کشاورزی و شش نفر دیگر را مدیران شرکت های بخش خصوصی تشکیل می دهند که در زمینه های گوشت، آبزیان، صنایع لبنیاتی و داروهای دامی فعال هستند.

ˈعباس عبدالخانیˈ رایزن بازرگانی ایران در لبنان در این راستا به ایرنا گفت: یکی از اهداف مهم سفر این هیات به تهران، آشنایی با آخرین پیشرفت ها و دستاوردهای کشورمان در عرصه دام و طیور و صنایع وابسته و همچنین توسعه روابط تجاری بین بخش های خصوصی دو کشور است.

وی ادامه داد:هیات مذکور طی سفر چهار روزه خود قرار است ضمن ملاقات و دیدار با مسئولین ذیربط در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشورمان، از نزدیک با توانمندی های علمی ایران از جمله موسسه سرم سازی رازی و کشتارگاه های صنعتی آشنا شوند.

به گفته عبدالخانی، طرف لبنانی آمادگی خود را جهت واردات فرآورده های دارویی دامی از ایران و همچنین ساخت کشتارگاه صنعتی توسط شرکت های خدمات فنی و مهندسی ایرانی را اعلام کرده است.

رایزن بازرگانی ایران در لبنان ادامه داد: با توجه به تمرکز بخش دامپروری لبنان در منطقه بعلبک و استان بقاع و علاقمندی مردم مناطق یاد شده به جمهوری اسلامی ایران، انتظار می رود که شرکتهای ایرانی از این فرصت، نهایت بهره برداری را ببرند.

وی گفت: طی دو سال اخیر تبادل هیات های تجاری بویژه اعزام هیات های تجاری لبنانی به ایران جهت بازدید از نمایشگاه های تخصصی، از رشد مطلوبی برخوردار بوده و غالبا در این رویداهای تجاری، قراردادهایی منعقد می شود که قطعا در راستای توسعه صادرات غیر نفتی کشورمان بوده است.

رایزن بازرگانی ایران در لبنان افزود: محصولاتی همچون گوشت طیور( کبک و قرقاول،..)، عسل، انواع خامه،شیرخشک، واکسن های دامی، داروهای دامپزشکی ایرانی در بازار لبنان از مزیت رقابتی برخوردارند که در این راستا پیشنهاد می شود شرکتهای خصوصی از این ظرفیت استفاده بهینه کنند.

 

(دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱) ۰۹:۲۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها